Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

  1. #1

    Standaard Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    2 jaar geleden de cabrio met verhuizing geschorst. Destijds afgetankt en af en toe rij ik even een blokje om over eigen terrein om alles draaiende te houden. Daarmee heb ik het 2 jaar volgehouden en toen begon het "nu tanken, anders lopen" lampje te branden..

    Ik krijg deze met geen mogelijkheid open. Ook het rode trekkabeltje geeft geen oplossing. Als ik nog harder trek, ben ik bang dat deze knapt. Als ik hieraan trek, zie ik het pinnetje bewegen, maar de vergrendeling blijft vastzitten.

    Iemand advies?

  2. #2
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    Zit er beweging in het klepje als je er tegen duwt of zit het klepje muurvast, zoja dan misschien het scharnier proberen in te spuiten met bv. WD40.
    Anders denk ik dat je van binnenuit te werk komt aan het gaan als je er aan komt en dan de boutjes uitboren of zoiets om het klepje er helemaal af te halen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard Re: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    ik kan het klepje wel bewegen, maar de vergrendeling geeft niet mee. Als ik aan het rode touwtje trek, zie je het pinnetje een beetje bewegen, maar hij schiet niet los.


    Op je tekening is dat het pinnetje wat in 5 zit op je foto.
    Laatst gewijzigd door Jantje112; 13-12-18 om 21:25.

  4. #4
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    Denk dat je dan de toch de bekleding er af komt aan het pakken om aan het motortje te komen om deze eruit te pakken en zo je tankklep open krijgt.

  5. #5

    Standaard Re: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    Ik neem aan dat daar dan een defect in zit? Dus dan gelijk een nieuwe bestellen/inbouwen?


  6. #6
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankklep muurvast (ook met noodvergrendeling)

    Misschien dat die door wat corrosie vast zit en misschien dat je hem weer in beweging krijgt.
    Als ik het goed heb is dit het artnum. 8H0862153 en onderdelenlijn zal er ook wel hebben.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •