Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Even geleden heb ik een topic gestart voor de CH/LH zonder schakelaar, met de sensor in de spiegel en dat werkt prima! Alleen had ik de spiegel met name aangeschaft omdat deze kan dimmen alleen dit werkt nog steeds niet.

    Heeft één van jullie enig idee wat de spiegel tegen kan houden van dimmen? (behalve de binnenverlichting en achteruit?) Spul lijkt allemaal goed aangesloten, volgens onderstaand schema. De automatische verlichting werkt prima evenals de CH/LH echter de spiegel dimt nooit.... Spiegel getest in een goeie auto, daar werkt die prima. Vreemd is ook dat de centrl. electronics module die erin zat geen codering met een lichtsensor accepteerd (terwijl dit wel zou moeten kunnen werken op deze module alleen geen CH/LH) ik heb nu een module gebruikt uit een auto met een handbak en ik heb een automaat maar dit zou toch moeten kunnen?

    Hoor graag jullie goeie ideeën!

    Schema autodim spiegel.jpg

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Lichtsensor heeft alleen met je automatisch verlichting te maken

    Welke spiegel heb je erin ?(artikelnr)
    Branden er lampjes?

    Je binnenspiegel zou mits deze goed is altijd moeten dimmen als er te veel licht is in je auto

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Hoi Kevin,

    Artikelnummer heb ik zo niet, zal nog wel even kijken. Klopt alleen volgens mij niet helemaal dat deze altijd zou moeten dimmen, bij brandende binnenverlichting wordt er niet gedimd (bij spanning op pen 6) Ik vermoed dat er ook niet gedimd wordt bij inschakelen van de achteruit, dit is gebruikelijk bij andere merken. Spiegel krijgt spanning (pen 1 en 2) getuige ook de werkende autodim en lampjes branden ook.

    Spiegel is goed want hij werkt in een andere auto.....

  4. #4

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turbogestoord Bekijk Berichten
    Hoi Kevin,

    Artikelnummer heb ik zo niet, zal nog wel even kijken. Klopt alleen volgens mij niet helemaal dat deze altijd zou moeten dimmen, bij brandende binnenverlichting wordt er niet gedimd (bij spanning op pen 6) Ik vermoed dat er ook niet gedimd wordt bij inschakelen van de achteruit, dit is gebruikelijk bij andere merken. Spiegel krijgt spanning (pen 1 en 2) getuige ook de werkende autodim en lampjes branden ook.

    Spiegel is goed want hij werkt in een andere auto.....
    Klopt allemaal. Maareh "getuige de autodim"? Deze werkte juist niet toch, en welke lampjes bedoel je? Bedoel je het powerlampje op de spiegel? Heb je al geprobeerd of de spiegel werkt zonder pin 3 en 6 aangesloten (misschien schakelen deze onbedoeld de werking uit). De spiegel zou gewoon moeten dimmen als hij goed aangesloten is. Hier hoeft niet voor gecodeerd te worden of aanpaste modules geplaatst te worden. Het coderen is alleen voor de automatische verlichting op een bornetz die eindigt met F als typenummer.

    Verstuurd vanaf mijn Mi MIX 3 met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Hoi Michael,

    Sorry bedoelde de automatische verlichting i.p.v. autodim want de autodim werkt niet. De spiegel wordt gevoed vanuit die Central Electronics module (waarvoor die gecodeerd moet worden anders staat er geen spanning op die pen)

    Ik snap je gedachtegang heb dit geprobeerd en dit werkt niet. Voeding zit dan nog via de module. Als ik rechtstreeks vanaf de accu spanning pak werkt het wel. (Zonder overige bedrading aan te sluiten) wel met foutmeldingen voor de lichtsensor.

    Ik zal eens proberen wat er gebeurt op accuspanning met iig pen 3 aangesloten.


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turbogestoord Bekijk Berichten
    Hoi Michael,

    Sorry bedoelde de automatische verlichting i.p.v. autodim want de autodim werkt niet. De spiegel wordt gevoed vanuit die Central Electronics module (waarvoor die gecodeerd moet worden anders staat er geen spanning op die pen)

    Ik snap je gedachtegang heb dit geprobeerd en dit werkt niet. Voeding zit dan nog via de module. Als ik rechtstreeks vanaf de accu spanning pak werkt het wel. (Zonder overige bedrading aan te sluiten) wel met foutmeldingen voor de lichtsensor.

    Ik zal eens proberen wat er gebeurt op accuspanning met iig pen 3 aangesloten.
    Je dimbare spiegel hoeft helemaal niet gecodeerd te worden om hem te laten dimmen

    Pas als je een dimbare binnenspiegel hebt met een lichtsensor(zie foto) moet je Bordnetz gecodeerd worden.....

    Zodra er spanning op je binnenspiegel staat moet je spiegel gaan dimmen
    Dimmen in de zin van zodra er te veel licht in de auto is
    Dit zie je het beste s'avond's
    Overdag wil ook wel
    Maar dan moet je met een lamp van binnen uit op de spiegel schijnen

    Wil je niet dat de binnenspiegel reageert op de binnenverlichting
    Dan zul je de binnenverlichting moeten ombouwen cq aanpassen volgens onderstaande link
    https://www.a4-freunde.com/wiki/pdf/...chte_umbau.pdf

    Heb een schema toe gevoegd die 100% werkt
    Wellicht even controleren met jou schema


    *Nr 1 van de binnenspiegel is de + je spanning en de sluit je aan op nr 18 van de 32 polige stekker die in je bordnetz zit
    *Nr 2 van de binnenspiegel is de massa sluit je aan op een massa punt in je auto ( bij je linker voordeur zit z`n massa punt)
    *Nr 3 van de binnenspiegel is het achteruit rij signaal ( dus als de auto in de achteruit zet gaat de spiegel niet dimmen) sluit je aan op Nr 30 van je 32 polige stekker die in het Bordnetz zit
    *Nr 6 van de binnenspiegel is het signaal van de binnenverlichting wat je dus kun aanpassen zoals je gezien hebt in bovenstaande link wordt aangesloten op Nr1 van je binnennverlichting




    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 27-01-19 om 10:38.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turbogestoord Bekijk Berichten
    Hoi Michael,

    Sorry bedoelde de automatische verlichting i.p.v. autodim want de autodim werkt niet. De spiegel wordt gevoed vanuit die Central Electronics module (waarvoor die gecodeerd moet worden anders staat er geen spanning op die pen)

    Ik snap je gedachtegang heb dit geprobeerd en dit werkt niet. Voeding zit dan nog via de module. Als ik rechtstreeks vanaf de accu spanning pak werkt het wel. (Zonder overige bedrading aan te sluiten) wel met foutmeldingen voor de lichtsensor.

    Ik zal eens proberen wat er gebeurt op accuspanning met iig pen 3 aangesloten.
    - Zoals Kevin ook al aangaf voor een werkende dimbare spiegel hoeft er niets gecodeerd te worden.
    - Ik neem aan dat je de juiste bordnetz hebt (eindigt die op "F")?
    - Wat is het typenummer van je spiegel?
    - Wat heb je met pin 8 van de CH/LH knop (ik weet dat je het zonder knop doet) gedaan? Bij mij werkte de boel pas toen ik pin 8 goed aangesloten had.
    - Spanning op pin 3 zal niet helpen. Dit is het achteruitrijsignaal en voorkomt juist dat je spiegel dimt.
    - Waar heb je je massa gemaakt van de binnenspiegel?

    Vreemd is ook dat de centrl. electronics module die erin zat geen codering met een lichtsensor accepteerd (terwijl dit wel zou moeten kunnen werken op deze module alleen geen CH/LH) ik heb nu een module gebruikt uit een auto met een handbak en ik heb een automaat maar dit zou toch moeten kunnen?
    De codering accepteerd geen lichtsensor zeg je maar je automatische verlichting werkt wel toch? Wat is het typenummer van die module?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Bedankt voor het meedenken mannen. Probleem vandaag opgelost, bleek een overgangsweerstand in de stekker van de spiegel stekker er tussenuit gehaald en een alternatieve gemaakt problem solved.

    Irritante is dat het kennelijk wel genoeg was voor de lichtsensor en de verlichting op de aan/uit knop en het ledje er naast. Alleen wanneer er gedimd moest worden de weerstand waarschijnlijk te hoog en daarmee onvoldoende spanning om te dimmen.

    Rare is dat het meestal wel zichtbaar wordt wanneer de spanning in klapt.

    Leuk zoekplaatje....

  10. #9
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turbogestoord Bekijk Berichten
    Bedankt voor het meedenken mannen. Probleem vandaag opgelost, bleek een overgangsweerstand in de stekker van de spiegel stekker er tussenuit gehaald en een alternatieve gemaakt problem solved.

    Irritante is dat het kennelijk wel genoeg was voor de lichtsensor en de verlichting op de aan/uit knop en het ledje er naast. Alleen wanneer er gedimd moest worden de weerstand waarschijnlijk te hoog en daarmee onvoldoende spanning om te dimmen.

    Rare is dat het meestal wel zichtbaar wordt wanneer de spanning in klapt.

    Leuk zoekplaatje....
    Nu ben ik nog meer geintereseerd in het onderdeel nr van je spiegel
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  11. #10

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Ja ik ook. Zat deze weerstand er achteraf ingebeund door iemand waarvan je de spiegel hebt gekocht of zat deze er OEM in?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Nee het zit iets anders, heb de spiegel gekocht op eBay inclusief de contrastekker en een stukje bedrading. Waarschijnlijk is dit stukje bedrading nogal lomp gedemonteerd met kabelbreuk of beschadiging van de stekker tot gevolg.

    Het nummer van de spiegel: 8e0 857 511

  13. #12
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autodim spiegel werkt niet automatische verlichting wel!?

    Ahhhh

    En prutser is bezig geweest....
    Dat kan een hoop verklaren



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •