Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

  1. #21

    Standaard Re: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

    @Vintiem Bovenstaande berichten zijn verwarrend, er worden dingen genoemd die jouw auto niet heeft. Een plaatje van een S-tronic versnellingsbak en een verhaal over het nieuwe sportdifferentieel maken het er niet beter op. Hieronder een plaatje van de Quattro-situatie bij jouw 2004 S4 B6:
    Bijlage 252400
    1=motor, 2=koppeling, 5=voordifferentieel met EDL (in je handbak), 8=Torsen T2 middendifferentieel direct op je handbak geschroeft dat zorgt voor (normaal gesproken) 50:50 koppelverdeling op voor- en achteras, 11=achterdifferentieel met EDL.

    Op torsen.com vind je behoorlijk wat informatie over dit systeem. Volgens mij kun je bij jouw auto je middendifferentieel 'upgraden' naar een Torsen T3 voor minder onderstuur, maar dat moet je maar eens googlen.

  2. #22

    Standaard Re: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

    Super, hartelijk dank!!!

  3. #23
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Ik rij op de standaard 18” af-fabriek geleverd.
    Ik vermoed dat ik ermee moet leren leven want de olie uit de handbak waarmee, ik inmiddels begrijp, ook het quattro deel van voorwielen worden voorzien van “ smering” is recent vervangen vanwege herstel synchromeshringen
    Ik heb een automaat, deze is een jaar geleden volledig gespoeld (olie kwam er helaas erg donker uit). Toen reed ik nog op de 17 inch die nu winterwielen zijn geworden. Het schokkerig wegsturen ervaar ik alleen op 19x8,5 met 215 brede band bij maximaal sturen en uit een parkeervak rijden (voorbeeld). Verder zie ik geen rare bandenslijtage en maak ik me niet erg druk

  4. #24

    Standaard Re: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

    Ik blijf het een vreemd geluid vinden, auto is natuurlijk al 14 jaar oud maar ergens knarst het me wat teveel voor mijn gevoel. Kan er nog niet aan wennen

  5. #25

    Standaard Re: Olie quattro differentieel achterzijde vervangen?

    Verversen van stuurbekrachtigingsvloeistof heeft het geluid een stuk minder gemaakt. Kan er nu zeker goed mee leven


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •