Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: 1.8 T klap bij intrappen koppeling of gas loslaten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard 1.8 T klap bij intrappen koppeling of gas loslaten

    Hi allen,

    Ik heb een probleem met mijn a4 B6 1.8turbo.
    Als ik vanuit stilstand wegrijd en de koppeling op laat komen voel ik een klap in de aandrijflijn. Je hoort het ook buiten de auto.

    Als ik gas loslaat doet hij dit ook (meestal 1e of 2e versnelling/ laatste dagen ook 3 en 4 soms) Achteruit doet hij het altijd.

    als ik tot stilstand kom bij een stoplicht en hem dan ik zen 1 zet voel ik weerstand van de bak, geeft hij een flinke klap en moet ik hem doorduwen in zen 1e versnelling (Zit een gloednieuwebak van de dealer in 1,5 jaar oud en deze schakelt ook als een droom vandaar dat ik bijna cker weet dat er niks met de bak is)

    Als ik voorzichtig schakel met tussengas en al kan ik het een beetje onderdrukken. Maar ik heb eht gevoel dat een deze dagen iets verkeerds gaat dus vandaar de vraag, Wat is het? Ik heb ondertussen versnellingsbaksteun vervangen, motorsteunen (hydro), en de torquemountrubber voor. (Dit alles heeft het minder gemaakt maar niet verholpen.

    Koppeling zit er jaartje in, nieuwe dubbel massavliegwiel en buitenste homokineten zijn vervangen.

    Ik zie druppeltjes olie tussen de bak minimaal dat wel 🤷🏻*♂️ En ruik af en toe wat

    Heeft iemand hier ervaring mee? Alle ideetjes zijn welkom. Betreft een model uit begin 2004.

    DRUKGROEP WAS TROUWENS VERVANGEN SAMEN MET dubbel massa vliegwiel
    Laatst gewijzigd door tom; 06-03-19 om 06:15.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •