Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

  1. #1

    Standaard Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Mijn beide lambdasonde achter de cat zijn aan vervanging toe.
    Nu heb ik de juiste, uiteraard nieuw, universele Bosch exemplaren gevonden alleen ik zie dat de stekker aansluitingen anders zijn dan op de Audi. Is dit plug&play of moet ik de stekkers gaan ombouwen/vervangen?
    indien nodig stekker ombouwen, ik heb diverse sites gelezen dat je een lambda stekker niet mag solderen. Kan een nieuwe connector op de aders knijpen dan wel?

    uiteraard hebben we het wel over beide 4-polige stekkers dus de lambda’s zijn de juiste exemplaren.

    de reden dat ik voor originele universele Bosch wil gaan is omdat ik voor exact hetzelfde product bij Audi minimaal 2x zo duur uit ben. En dan krijg ik nog 10%korting ook. Vind het zeker niet erg om geld uit te geven voor origineel Audi dealer geleverde componenten maar dan moet het wel meerwaarde hebben. Dat is bij lambda’s niet het geval, behalve de stekker aansluitingen dan 🧐

    Ik hoor graag de ervaringen.

    mvg,
    vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 31-01-19 om 17:32. Reden: Ontbrekende tekst

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Even de originele aansluiting afknippen en aan je sonde solderen, krimpkousje erom, klaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Solderen mag wel?

    En bij 4 draden zijn er dan ook vier kleuren? Ik meen mij namelijk te herinneren dat er twee witte en twee zwarte in zitten. Welke hoort dan aan welke vast? Allicht een rare vraag ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen.

  4. #4

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Welke lambda's heb je gezien dan? Anders kan niemand je hier toch zeggen dat je de juiste op het oog hebt..

  5. #5

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Mijn uitzoekwerk brengt mij bij de Bosch lambda 0 258 006 978, voor NA de katalysator


  6. #6

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Mijn uitzoekwerk brengt mij bij de Bosch lambda 0 258 006 978, voor NA de katalysator
    Dat is gewoon de juiste, geen universele. Als je 't bij de dealer koopt krijg je ook die contrastekker, klemmetjes en instructies erbij. €70,- op autodoc.nl trouwens. Ik zou zelf de lambda nooit solderen, maar dat hoeft dus ook niet. Plug en play zit er dus niet in ivm die contrastekker.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 31-01-19 om 21:09.

  7. #7

    Standaard Re: Bosch universele lambdasonde stekker anders dan Audi origineel, wat nu?

    Ik heb de stekkers die aan de nieuwe lambda’s zitten een heel klein beetje afgeschaafd aan 1 zijde. Dan passen ze perfect in de bestaande contra-stekkers van de motorkabelboom.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •