Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Alarmlichten branden tijdens starten

  1. #1

    Standaard Alarmlichten branden tijdens starten

    Wie kan mij helpen heb een Audi A4 2.4 V6 avant van 2002 als ik de auto start gaan mijn alarm lichten 5 min branden en de airco werkt dan niet maar kan wel rijden en het lampje van kan sleutel niet zien flikert

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Hoi Jeroen,
    Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Audi A4 B6. Aangezien ik geen reacties zag bij jou oproepje vroeg ik mij af of jouw probleem inmiddels is opgelost? Zo ja, hoe?
    Alvast dank. Gr. John

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Klinkt als een haperend elektrisch deel van het contactslot gecombineerd met de startblokkering.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    31
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Hoi,

    ik heb een 2003 A4 1.9 TDI met 130HP

    Gisteravond had ik hetzelfde probleem, ik moest de auto opnieuw starten en daarna was het klaar. Ik heb de laatste tijd ook dat de spanning van mijn accu wegvalt o.i.d. wanneer ik de auto wil starten. Mijn klok en datum reset dan en af en toe de radio ook. De tellers op mijn dashboard beginnen ook te trillen onderin alsof ergens wat vastloopt.
    Weet iemand welke onderdelen je hiervoor zou moeten/kunnen vervangen om dit te verhelpen?

    Groet,

    Jacob

  5. #5
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobh Bekijk Berichten
    Hoi,

    ik heb een 2003 A4 1.9 TDI met 130HP

    Gisteravond had ik hetzelfde probleem, ik moest de auto opnieuw starten en daarna was het klaar. Ik heb de laatste tijd ook dat de spanning van mijn accu wegvalt o.i.d. wanneer ik de auto wil starten. Mijn klok en datum reset dan en af en toe de radio ook. De tellers op mijn dashboard beginnen ook te trillen onderin alsof ergens wat vastloopt.
    Weet iemand welke onderdelen je hiervoor zou moeten/kunnen vervangen om dit te verhelpen?

    Groet,

    Jacob
    Het lijkt erop alsof of de accu defect is, of er wordt teveel stroom gevraagd tijdens starten. Dit kan worden veroorzaakt door bv een defecte startmotor.
    Laat de accu bij bv Brezan doormeten, die kunnen ook meten tijdens starten.
    Laatst gewijzigd door madfred; 06-07-18 om 14:36.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    31
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Het lijkt erop alsof of de accu defect is, of er wordt teveel stroom gevraagd tijdens starten. Dit kan worden veroorzaakt door bv een defecte startmotor.
    Laat de accu bij bv Brezan doormeten, die kunnen ook meten tijdens starten.
    Ik heb de accu door laten meten en deze lijkt OK te zijn. Een goede maand geen storing gehad. Gisteren heb ik bijna een uur op de parkeerplaats gestaan. Wanneer ik het contact aan zette, had ik voor zo'n 10 seconden haperend stroom, ramen schokkend open en dicht bijvoorbeeld. Met starten hoorde ik alleen de relais klikken en vervolgens niets.

    Toen iemand onderweg was om mij op te halen startte hij ineens weer.

    Tellers weer gereset, brandstofmeter deed het daarna niet meer. Heb de accupolen thuis losgehaald en dat hielp, meter deed het daarna gewoon weer.

    Kan dit ook veroorzaakt worden door de startmotor? of heeft dit met sleutelherkenning of iets anders te maken?

    Thanks

  7. #7
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobh Bekijk Berichten
    Ik heb de accu door laten meten en deze lijkt OK te zijn. Een goede maand geen storing gehad. Gisteren heb ik bijna een uur op de parkeerplaats gestaan. Wanneer ik het contact aan zette, had ik voor zo'n 10 seconden haperend stroom, ramen schokkend open en dicht bijvoorbeeld. Met starten hoorde ik alleen de relais klikken en vervolgens niets.

    Toen iemand onderweg was om mij op te halen startte hij ineens weer.

    Tellers weer gereset, brandstofmeter deed het daarna niet meer. Heb de accupolen thuis losgehaald en dat hielp, meter deed het daarna gewoon weer.

    Kan dit ook veroorzaakt worden door de startmotor? of heeft dit met sleutelherkenning of iets anders te maken?

    Thanks
    Dit kan niet te maken hebben met sleutelherkenning.
    Is de accu ook tijdens belasting (starten) gemeten? Als de accu goed is, kan het probleem worden veroorzaakt door de startmotor. Het "iets" dat je iets hoort klikken is waarschijnlijk de bendix van de startmotor, het apparaat dat ervoor zorgt dat het tandwiel van de startmotor tegen de starterskrans wordt gedrukt.
    Als de startmotor te zwaar loopt, dan trekt deze veel te veel stroom waardoor de boordspanning daalt. Hierdoor krijg je allerlei vage verschijnselen zoals het geheugen van de radio, datum etc die worden gewist. Kun je auto (laten) uitlezen. Dan zul je waarschijnlijk heel veel fouten zien die te maken hebben met een of meerdere spanning dips. Jammer is alleen dat bij een B6 geen datum/tijd wordt weergegeven van de fouten. Dus, uitlezen, opslaan alles wissen en zodra het probleem weer optreedt nogmaals uitlezen, En dan zul je zien dat de meldingen weer terug zijn.
    Het lijkt er sterk op dat de startmotor aan het overlijden is.
    Laatst gewijzigd door madfred; 11-08-18 om 10:51.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    31
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Madfred bedankt voor je reactie, ik ga morgen de startmotor vervangen. Motor start helemaal niet meer en alle spanning valt weg bij een startpoging.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    31
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Het probleem is gelukkig verholpen. Bleek slechte massa te zijn. Wel de nieuwe startmotor laten zitten. Maar was dus niet nodig geweest.

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobh Bekijk Berichten
    Het probleem is gelukkig verholpen. Bleek slechte massa te zijn. Wel de nieuwe startmotor laten zitten. Maar was dus niet nodig geweest.
    maar hoe ben je er nou achter gekomen dat de massa niet goed was
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    31
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alarmlichten branden tijdens starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    maar hoe ben je er nou achter gekomen dat de massa niet goed was
    Sorry voor de late reactie.

    Ik kwam er achter doordat ik de kabels maar ben gaan controleren, beginnend bij de massa kabel naar de accu. Deze bleek los te zitten op het frame. Die kabel vastgezet en vervolgens was het probleem opgelost.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •