Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Heb een heel erg lastig probleem met mijn A4 1.9 PD 130.

    Begint met als ik in de auto stap en het licht aanzet (zonder contact) dan gaat alleen stadslicht aan maar het knippert.
    Ook knippert de verlichting in het dashboard en ook de signalering van licht aan/deur open gaat met het knipperen mee.

    Als ik dan het contact aanzet stopt dat knipperen wel. Met de lichtschakelaar uit brand het stadslichts en dimlicht alwel terwijl dat nooit was. Met de schakelaar op stand 1 zetten gaat het dimlicht uit en de mistlampen aan (voor en achter).
    Schakelaar op stand 2 dimlicht en alle mistlampen aan.

    Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?

    ps: zal nog een paar video's uploaden om het te verduidelijken

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Klinkt als een massaprobleem of sluiting.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Heb je dit probleem al kunnen oplossen? Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn 1.8T.
    Ben benieuwd naar eventuele oplossingen.
    Laatst gewijzigd door PimMulder; 28-05-19 om 13:07.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Niemand dit probleem al g etackeld? Ik heb prcies t zelfde... het enige wat ik kan vinden met vcds is dat er 1 canbus wire steeds wegvalt.. maar kan nergens kabelbreuk vinden..
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Een connector waar die canbus kabel in zit kan ook slecht contact maken, soms helpt het als je de connector een paar keer eraf en weer erop schuift...een contactreiniger daarbij gebruiken als je die hebt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Ik heb de body control module moeten vervangen. Was overduidelijk beschadigd door water lekkage. Ik zou zeggen schroef die open, kijk naar de printplaat, als die niet in orde lijkt weet je genoeg. VCDS gaf iets van kortsluiting aan herinner ik me vaagjes.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting doet heel vreemd, knipperen, mistlampen mee aan, enz

    Inmiddels heb ik alle modules al gehad, nergens waterschade oid, dus het zit bij mij in de kabelboom of in de codering, alle massapunten al gecheckt, doorvoeren naar de deuren ook. Mocht iemand nog suggesties hebben, zeer welkom

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •