Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Mijn Audi A4 1.8T cabrio uit 2005 vertoon sinds enkele dagen het volgende:
    Voorheen kwam de temperatuur volgens de meter vrij snel op 90. Vorige week is de auto naar de garage geweest wegens het lekken van koelvloeistof. Dit bleek te komen door een lekkage van de koelslang. Dit is verholpen. Maar nu loopt de temperatuur, zeker op de snelweg, slecht op naar 90. En als ie op 90 graden eenmaal is, dan loopt ie ook weer wat terug zo nu en dan.

    Kan de lekkage koelslang er iets mee te maken hebben? Of toch de thermostaat?

  2. #2

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Ik weet niet hoe lang je erover doet naar de snelweg toe maar inprincipe zou hij al op bedrijfstemperatuur moeten zijn voordat je de snelweg hebt bereikt. Bij mij is hij na z'n minuutje of 5 op de 90 graden. Ik weet niet hoe ernstig je lekkage was en met welk nivo KVS je rond hebt gereden maar daar kan het verschil in temperatuur in zitten tussen voor en na reparatie. Maar aangezien hij op de snelweg slecht oploopt naar 90 zou ik toch maar even naar de thermostaat kijken.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Ik denk dat hij nog niet goed ontlucht is.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Ok, is dat iets dat vanzelf oplost, of moet ik de dop van het reservoir bijvoorbeeld opendraaien?

  5. #5
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffryax Bekijk Berichten
    Ok, is dat iets dat vanzelf oplost, of moet ik de dop van het reservoir bijvoorbeeld opendraaien?
    Daar zou ik wel mee beginnen.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Bij sommige moet je de kachel radiator ontluchten bij het schutbord, geen idee of het bij een 1,8T ook moet.
    Staat vast op youtupe.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffryax Bekijk Berichten
    Vorige week is de auto naar de garage geweest......
    Neem eerst even contact op met de garage houder. Zij kunnen/moeten jou advies geven.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof 1.8T loopt op snelweg maar langzaam op naar 90

    Ik zou gewoon terug gaan naar de garage
    Zij hebben het gerepareerd
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •