Resultaten 1 tot 7 van de 7

Standaard S4: misfires bij stationair draaiende motor, foutgeheugen zegt 0 fouten

Vandaag, in mijn ogen, iets eigenaardigs ontdekt. Laptop aan de s4 gehangen en bij stationair draaiende motor zie ik bij cilinder 6 binnen een minuut of 3 twee misfires komen.

als ik even later het foutgeheugen uitlees geeft deze 0 fouten aan.

hoe kan dit? en bovenal wat is nu waarheid?

wie kan hier inhoudelijk wat meer over roepen

alvast dank
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 04-04-19 om 16:12.

Standaard re: S4: misfires bij stationair draaiende motor, foutgeheugen zegt 0 fouten

Niet elke misfire in je meetwaardenblokken wordt een foutmelding in je ECU.

Standaard re: S4: misfires bij stationair draaiende motor, foutgeheugen zegt 0 fouten

Leekvraag: waarom niet? Een misfire is in mijn beleving toch iets dat je zou moeten willen weten en dus registratie in je ECU waard is.

Zit er verschil in type misfires veroorzaakt door of bougie of bobine of injector? Van welke worden de misfires wel opgeslagen en van welke niet??
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 04-04-19 om 17:26.

Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2019
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S5
      Land
      Land

Standaard Re: S4: misfires bij stationair draaiende motor, foutgeheugen zegt 0 fouten

Als je weet waar de misfire zit kun je zelf uitvogelen waardoor die komt. Switch de mogelijke onderdelen 1 voor 1 met een andere cylinder en kijk wat er geburd.

Standaard Re: S4: misfires bij stationair draaiende motor, foutgeheugen zegt 0 fouten

Inderdaad een optie, maar met 8 injectoren, 8 bobines en 8 bougies een behoorlijk werkje als ik alles 1 voor 1 uit probeer. De boel 24 uitelkaar halen en weer opbouwen.

Maar er zit weinig anders op vrees ik

Kees B's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2010
      Leeftijd
      68
      Kudos
      3
      Auto
      Audi Q5
      Land
      Land

Dat begrijp ik niet. Je hoeft toch alleen de onderdelen van cil.nr.6 (waar het probleem zit) één voor één te verwisselen met die van een andere cilinder? Als het probleem dan meeverhuist heb je de schuldige te pakken.
      Laatst gewijzigd door Kees B; 05-04-19 om 13:41.
      Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
      A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Ik begrijp je redenering helemaal, ik ga uiteraard ook beginnen met cilinder 6. Alleen ik zag al even een doemsenario voor ogen mocht er nog meer achter weg komen dan zijn de uitwissel opties redelijk groot.

8. Ad

Forum Rechten