Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Oliedrukwaarschuwing 2.0 en koelfans

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Oliedrukwaarschuwing 2.0 en koelfans

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum, ik werk ruim 20 jaar aan auto's hobbymatig, maar al dat moderne spul gaat me regelmatig boven de pet..

    Ik heb een Audi gekregen, een A4 2.0 (benzine) uit 2003, de dochter van de vorige eigenaar heeft de auto uitgeleend aan vrienden, de auto is door een koelvloeistof lek over verhit geraakt, en waarschijnlijk heeft zij gewoon door gereden.. Dus je begrijpt waarom deze gratis was..

    Het lek is verholpen, het was een aansluiting dat los was gekomen op de een of andere manier.. (aansluiting achter op de cilinderkop onder de nokkenas verstelling)

    Wanneer de motor draait komt na een tijdje het oliekannetje in beeld, ik heb een mechanische oliedruk meter aangesloten op de plaats waar de oliedruksensor zit, de waarden lijken ok, tijdens koude start gaat ie naar 60 psi en zakt langzaam naar 40 psi, en ondanks dat de sensor niet is aangesloten komt de oliedruk waarschuwing in beeld.

    Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

    Het tweede euvel, dit kwam een poos geleden al, wanneer de auto gestart wordt gaat de cooling fan aan, die blijft een minuut of 7 draaien, en gaat dan uit.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

    De auto ruikt ook naar (hete?) olie als de motor draait, maar ik kan niet echt een olielek vinden, de auto rookt niet wanneer ik flink gas geef, ik denk richting een lekke koppakking, maar de symptomen zijn er niet echt..

    Mijn dank is evenredig aan uw goedheid

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Oliedrukwaarschuwing 2.0 en koelfans

    Ik geloof dat ik weet waarom er een oliedruk waarschuwing komt, bij deze auto gaat de waarschuwing aan als de sensor kapot is of niet zit aangesloten, normaal gesproken is dat geloof ik anders om..
    Ik geloof dat de sensor kapot is.

    Hoe het met de koelfan zit weet ik nog niet.

  3. #3
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.425
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliedrukwaarschuwing 2.0 en koelfans

    We wachten rustig af. 😎
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Alle koelvloeistoflekken zijn opgelost, 2 O-ringen vervangen, en nu opeens komt de oliedrukwaarschuwing ook niet meer tevoorschijn..

    Weet iemand wat de koelventilatoren aanstuurt? Die gaan aan als de auto gestart wordt, en gaan na zo'n 7 minuten weer uit, dit is best irritant..

    Nog een vraag, in de display komt een waarschuwing tevoorschijn, ik geloof voor versleten remblokken, als deze waarschuwing komt, gaat dan ook automatisch het ABS lampje aan in het dashboard?
    Laatst gewijzigd door tom; 30-04-19 om 08:59.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •