Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: S4, waar is deze stekker van?

  1. #1

    Standaard S4, waar is deze stekker van?

    Weet iemand waarvan deze kabel is? Stekker zit in het motorcompartiment tegen het schutbord aan naast de lambda stekkers aan de bijrijders kant.
    gaat na 15cm een kabelhulsel in om ergens anders uit te komen, maar waar?

    7A6FF613-72D3-4DBB-B0C7-32B74B8CB816.jpg

    Draden zijn deels gesmolten dus wil de boel in z’n geheel vervangen maar wil wel weten wat ik moet bestellen bij de dealer.

    alvast dank voor het meedenken
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-05-19 om 16:24.

  2. #2

    Standaard re: S4, waar is deze stekker van?

    Kun je zien waar de andere kant van de stekker naartoe gaat in de motorruimte? dan is het wat makkelijk identificeren welke stekker er naar binnen gaat.

  3. #3

    Standaard Re: S4, waar is deze stekker van?

    Nope, dat is nu net de uitdaging. Verdwijnt langs de rechterzijkant van de motor naar beneden en dan ben ik hem “kwijt”. Kan natuurlijk de gehele boel loshalen in de hoop dat ik hem makkelijk weer kan traceren maar als iemand het hier weet kan ik eerst het betreffende onderdeel bestellen en dan in 1x keer loshalen en vervangen.

  4. #4

    Standaard Re: S4, waar is deze stekker van?

    Als je het toch moet loshalen om te vervangen kan je het net zo goed eruit trekken, nieuwe bestellen en installeren. Of is het de bedoeling dat je ondertussen door blijft rijden? Ik zou me overigens de moeite besparen en alleen het beschadigde deel vervangen. Als je in een auto van die leeftijd alle draden wilt vervangen die maar iets (smelt)schade hebben dan ben je nog wel even bezig. Zolang je geen problemen ervaart zou ik me niet zo druk maken erom. Alleen bij kortsluitingsgevaar de mantel opnieuw isoleren of het stuk er tussenuit knippen en vervangen.

    Begrijp me niet verkeerd maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik volg ook je andere vraagstellingen en rij zelf ook een A4 B6 op leeftijd maar in mijn ogen ben je soms te "mierenneukerig" (sorry weet geen netter woord ervoor).

  5. #5

    Standaard Re: S4, waar is deze stekker van?

    Als je mijn topics doorleest ben ik niet helemaal tevreden met de s4. Allemaal kleine irritaties. Het is mijn eer te na om deze oude barrel hierom maar direct weer te verkopen maar mee leren leven vind ik ook geen standaard optie.

    Smeltschade, gecorrodeerde massapunten etc zorgen vaak voor kleine irritaties die anderen vaak niet eens de moeite waard vinden om dit op te lossen. Ik wil elke keer als ik in mijn auto stap en rij genieten. En ja daarom ben ik een mierenn**ker.

    Daarom probeer ik zoveel mogelijk op te lossen, het is ook een beetje hobby. Auto wordt dagelijks gebruikt dus even demonteren en een paar dagen open laten liggen is niet echt een optie.

    gesmolten bedrading kan ik echt heel lastig bij daarom vervangen van onderdeel met bekabeling een serieuze optie voor mij. Alleen nog even helder krijgen wat ik nu dien te bestellen
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-05-19 om 18:54.


  6. #6

    Standaard Re: S4, waar is deze stekker van?

    Ik snap je irritaties die heb ik soms ook. Maar ik heb het idee dat je soms door slaat. Het zijn zeker dingen die de moeite waard zijn om op te lossen maar voor een gecorrodeerd massapunt knijp je een nieuw massaoog aan met eventueel de lengte kabel die aangetast is. Net zoals beschadigde bedrading. Om één puntje een hele kabelboom vervangen is erg uit proportie dan financieel en qua tijd misschien ook nog wel. Je kunt er nu eenmaal geen nieuwe auto van maken. Als het werkt dat werkt het, als er géén gevaarzetting is dan is het er niet. Merk je niets aan het rijgedrag geniet van je hobby, rij en geniet. Besteed je tijd en geld aan de zaken die je inderdaad merkbaar irriteren zoals de misfires.

    Wat betreft de stekker hoop ik dat je iemand treft die het motorcompartiment uit z'n hoofd kent. Op 7zap is het onbegonnen werk dit op te zoeken aangezien er veel meer stekkers in de motorruimte zitten. Je gaat naar de dealer om te bestellen, heb je die al gevraagd of ze weten welke stekker het is?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •