Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

  1. #1

    Standaard Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

    Is er ergens een overzicht beschikbaar waar ik kan checken wat de laatste soft-/firmware versie is voor de ECU van mijn S4?

    de dealer, die mij overigens altijd uitstekend helpt, zegt dit niet te kunnen leveren. Zij gooien een auto gewoon aan de kabel en updaten dan als het kan. Echter de kosten die ze hiervoor vragen vind ik echt te gortig zonder te weten of ook een nieuwere versie opkomt.

    ik kan op Amerikaanse fora wil iets vinden maar ik weet niet of deze versies identiek zijn aan de Europese versies.

    mijn ECU heeft de firmware G 0010.

    Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

    thanks

    gr, Vincent

  2. #2

    Standaard Re: Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

    https://vag-flashinfo.de daar je sw p/n invullen. Maar als volgens een tpi wordt omgeflasht naar een ander sw p/n ga je dat op deze manier niet terugvinden.

  3. #3

    Standaard Re: Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

    Als ik dit bekijk lijkt de laatste versie een 0040 te zijn.
    Maar dit ga ik zelf niet uitproberen, lijkt me veel te riskant

  4. #4

    Standaard Re: Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

    Zo spannend is dat niet zo lang je de juiste apparatuur hebt en weet wat je doet. Over het algemeen is het wel verstandig om een reden te hebben om naar de laatste versie te willen gaan.

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Firmware versie ECU S4, wat is de laatste versie?

    Inderdaad wat Raz0r zegt, het is niet zo spannend. Doe het regelmatig, maar inderdaad alleen als je echt een reden hebt. Combinatie bak en motor update wordt regelmatig gedaan.

    Had recentelijk een nieuwe S5 F5 die de dealer niet wilde updaten. Auto was enorm bokkerig, schakelde niet lekker etc. Liep op ECU/TCU circa 4 versies achter. Beide geupdate en een compleet andere wagen. Bleek achteraf dat er gewoon een TPI voor was, maar dealer nalatig was om dit te controleren.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •