Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.0 ASN oliedruk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    75
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard 3.0 ASN oliedruk

    Goede avond!

    Even een korte vraag,
    Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een prachtige A4 B6, voorzien van 3.0 ASN motor.
    Nu heb ik sinds een dag of 3 2x kortstondig het rode olielampje aan zien gaan in de display.
    Steeds na het rijden van een afstand van +/- 40km, dus ik neem aan dat het geen sporadisch probleempje mag zijn.
    Motor heeft 174.000km gedraaid, 8000km geleden voorzien van nieuwe 5w30 504/507 (vooraf geflusht!) en wanneer ik optoer verdwijnt het probleem.
    Oliepeil is uiteraard in orde. (verbruik is trouwens 0 op 8000km, hoe is het mogelijk.. )
    Vagcom eraan gehangen en oliedruk schakelaar gecheckt bij meet-instrumenten. Bij stationair toerental geeft deze <min aan.
    Bij optoeren boven 2000rpm veranderd deze naar OK. Waar mag ik mijn probleem gaan zoeken? Volgens mij is de oliepomp van zo'n ASN niet 1,2,3 vervangen toch? Zijn er toevallig andere kwaaltjes die hiermee te maken kunnen hebben? Toch maar even mijn carterpan er onderuit schroeven om te controleren op sludge?

    Ik hoor het graag van de kenners!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 ASN oliedruk

    Ik heb bij mijn vorige 2.8 een keer gehad dat net na de olie wissel, het drukregelventiel van de olie bleef hangen. de plunjer stond open en zo kon de pomp geen druk opbouwen. Ik weet alleen niet of deze bij de 3.0 net zo toegankelijk is als bij de 2.8. (een bout waarachter de plunjer en een veer zit).
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 ASN oliedruk

    Olie zeef gaat wel is dichtzitten
    Even het carter er onderuit halen een zeef goed schoonmaken.
    Zelf ook gehad.
    Heb evt nog een goede oliepomp liggen.
    Ook even kijken of er geen olie sproeier afgebroken is.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 ASN oliedruk

    Heb ik ook gehad bij mijn 3.0 asn. Na het vervangen van de oliedruksensor nooit meer een melding gehad.
    Audi A4 2.0tdi 177pk S-line
    Golf 1 cabrio 1.8 '88

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 3.0 ASN oliedruk

    Hallo, ik ben nieuw hier.

    Rij sinds deze week een a4 b6 3.0 quatro. Maar met koude start krijg ik een melding; engine oil sensor. Deze verdwijnt vanzelf als de motor 90* aangeeft. Iemand een idee? Kan zelf niks vinden hier over op het forum. Wou de sensor al vervangen maar bij nader inzien denk ik dat dat geen nut gaat hebben aangezien de melding toch verdwijnt en niet continu blijft.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •