Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Brommend geluid bij inschakelen van airco

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Brommend geluid bij inschakelen van airco

    Hallo allemaal,

    heb een bizar fenomeen bij mijn Audi A4 B6 3.0 motorcode ASN, namelijk het volgende:

    Bij het inschakelen van de airco hoor ik een brommend geluid en bij het draaien an het stuur links of rechts word het erger. Ik voel zelfs het stuur licht trillen. In de nul stand dus als ik niet aan het stuur draai is het brommend geluid minder en als ik de airco uitzet gewoon zo goed als weg. Als de airco de temperatuur in de wagen heeft afgekoeld word het geluid minder. Het lijkt net als of de polysnaar het moeilijk heeft om alles aan te drijven.
    Het is zeker weten niet een of andere stelmotor of de kachel blower dat heb ik al gecheckt. Aanvankelijk dacht ik dat het de aircopomp was, deze heb ik vervangen door een eerste montage product van Denso even als de filter/droger, stuurpomp en polysnaar en het niveau van de stuurbekrachtiging vloeistof staat netjes op pijl en het gehele systeem vertoond geen lekkages. Ik zit nog even te twijfelen of mijn dynamo een vrijloop koppeling heeft maar alle draaiende gedeeltes die over de polysnaar lopen zijn speling en geluidvrij. Maar het brommende geluid is nog steeds present.
    Alle suggesties zijn welkom graag hoor ik van jullie
    Laatst gewijzigd door forsaken69; 27-08-19 om 00:50.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Post Re: Brommend geluid bij inschakelen van airco

    Niet allemaal tegelijk

  3. #3
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Brommend geluid bij inschakelen van airco

    Misschien stom toeval dat je een slechte aircopomp te pakken hebt.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Brommend geluid bij inschakelen van airco

    Nee hoor dat is gelukkig niet het geval want ik heb de pomp met het airco apparaat getest en alles is prima in orde.
    Maar het probleem is inmiddels opgelost er zat vuil en stof tussen te condensor en radiator alles uitgebouwd en met lucht schoon geblazen.
    Probleem opgelost en het topic kan worden gesloten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •