Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.9 TDI 130 pk inhouden/hikken op de snelweg

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.9 TDI 130 pk inhouden/hikken op de snelweg

    Na veel te hebben gelezen en geleerd te hebben hier op het forum, is er toch eindelijk iets waar ik niet zonder hulp uitkom.


    Ik heb een A4 1.9 tdi, 130pk (AVF met 6-bak) uit 2004. Deze rijdt voortreffelijk, behalve dat hij af en toe schokt/hikt op de snelweg. Het voelt alsof er af en toe geen diesel wordt ingespoten. Dit is alleen bij snelweg rijden (120 a 130 km/u), ik kan het op 80 wegen niet voelen. Verder ook niet tijdens optrekken.

    Ik heb de auto met vcds uitgelezen, geen foucodes. Ik heb groep 13 bekeken, alle injectoren blijven binnen de marges (allemaal tussen +0.9 en -0.9 ongeveer). Ik heb gelezen dat de kabelboom van de injectoren wel eens voor rare dingen wil zorgen. Maar ik krijg dus ook geen "intermittent" storing op de injectoren o.i.d.

    Verder zijn recent de koppeling en drukgroep vervangen, evenals de motorsteunen.

    Ik hoop dat er iemand is die dit herkent en misschien een oplossing weet!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.9 TDI 130 pk inhouden/hikken op de snelweg

    Het probleem inmiddels opgelost.

    Voor het geval iemand anders hier ooit last van krijgt, het bleek toch de injector kabelboom in de kop. Een paar dagen na mijn vorige post werd het geschok veel erger, nu wel met een ESP storingslampje. Uitlezen leerde mij dat er twee storingen in de ABS module zaten, maar geen in de motor module.
    Nadat het kleppendeksel was verwijderd door een bevriende monteur kon hij de oude kabelboom er in stukjes uithalen...het plastic was in 10 stukken, sommige restjes hingen ,et tiewraps aan elkaar. Er was dus eerder aan geknoeid.

    Vervangen door een nieuwe kabelboom en de auto rijd weer zoals het hoort.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI 130 pk inhouden/hikken op de snelweg

    Bedankt voor de melding! Toekomstige lezers zijn je dankbaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •