Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Beste leden,

    Van mijn A4 B6 1.8T met AVJ motorblok (oem 150pk/210nm, gechipt naar ca 200pk/300nm) is de koppeling aan vervanging toe.
    Nu wil ik geen standaard koppeling plaatsen omdat die het verhoogde vermogen/koppel niet aan schijnen te kunnen.
    Via Hartog tuning heb ik al het advies gekregen om het dubbele massa vliegwiel te behouden.

    Nu heb ik de keuze uit deze set, goed tot 290nm van SACHS compleet incusief dubbel massa vliegwiel, druklager en nog wat kleingrut a €369,-
    https://www.autodoc.nl/sachs/1219793

    Of deze, goed tot 425nm van SACHS performance a €484,- hier komt dan nog een standaard vliegwiel en druklager bij wat de totaalprijs opdrijft tot z'n €800-
    https://www.twee-massa-vliegwiel.nl/...-999961-detail

    Omdat ik net al een koprevisie met nieuwe turbo etc heb gehad is de eerste optie qua kosten het aantrekkelijkste aangezien dat ruim €400,- scheelt met de 2de set.
    Maar is het verstandig een set te kopen die 10nm onder mijn geschatte koppel zit? Het lijkt niet veel en hoeveel marge zal er nog op zitten? En hebben jullie misschien andere opties qua merken versterkte/sportkoppelingen? Op ebay is genoeg aanbod eigenmerk of merkloos maar aangezien er veel chinese rommel tussen kan zitten vind ik dit te risicovol.

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Zit met hetzelfde vraagstuk, zelfde motor, koppeling slipt nu. met het oog op toekomstige tuning aan het kijken naar de mogelijkheden.

    Is het misschien een optie om de kosten te drukken enkel de Sachs performance drukgroep te monteren met een nieuwe standaard plaat en het originele vliegwiel te behouden? Of moet jouw vliegwiel vervangen worden?

    Als ik het allemaal zo lees online zit er weinig marge in het originele spul? Ben bang dat je hem er zo weer doorheen trekt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Neonstikkie; 24-09-19 om 09:40.

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Ik zou soieso wel de drukplaat en koppelingsplaat als set vervangen. Het vliegwiel doe ik er persoonlijk wel bij gelijk. Er zijn zat verhalen dat de bak na een aantal maanden weer open kan omdat die vervangen moet worden. Nu hij toch open is beter gelijk vervangen.

    Ligt er ook aan welke tuning je van plan bent. Anders kom je richting sets met solide massa vliegwielen welke weer goedkoper zijn.

    Dat is ook de reden dat ik de gedachten van anderen vraag. Kan ik de 290nm set plaatsen zonder dat ik binnen aanzienbare tijd weer de bak eraf moet halen om de set te vervangen of beter de 425nm set plaatsen en bijvoorbeeld de eerste 100.000km geen zorgen meer maken.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Blijf niet bij 1 aanbieder van een set stil staan....

    Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw vliegwiel bestelt
    Op autodoc koste deze 460€ ex verzenden
    En op eBay de zelfde vliegwiel 350€ ex verzenden
    (Zelfde merk zelfde artikel nr)

    Het loont dus wel om even verder te speuren

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Goedkoopste vliegwiel die ik nu gevonden heb is 300,- dacht van LUK ook. Inderdaad op eBay. Zo ook de Sachs (performance) koppelingen. Goedkoopste wat ik kon vinden. Bij Sachs performance zelf is de set 600,- ipv 484,-.

    Ook gekeken naar Valeo en LUK maar geen versterkte sets. Verder merken of tips zie ik graag in de reacties hier.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T


  6. #6

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Vond ook nog een bedrijf wat de standaard koppeling kan versterken. Maar dat kost 230 euro dus dan schiet je ook alweer op qua prijs. (DH koppelingen service)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  7. #7

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neonstikkie Bekijk Berichten
    Vond ook nog een bedrijf wat de standaard koppeling kan versterken. Maar dat kost 230 euro dus dan schiet je ook alweer op qua prijs. (DH koppelingen service)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Schiet ook niet echt op. voor 230,- wordt de drukgroep versterkt tot 230nm. Dat red ik al niet met 300nm koppel. Wil je hoger dan moet je de koppelingsplaat ook doen a 200,-. Voor 400,- doen ze een complete set. Ik weet niet welke tuning jij van plan bent?

    Ik heb toch maar besloten om de portomonee te trekken en de SACHS Performance te kopen tot 425nm. Uiteindelijk 8 tientjes meer dan jouw link waarbij de behaalde waardes onzeker zijn.
    https://www.twee-massa-vliegwiel.nl/...-999961-detail

    De rest bestel ik bij autodoc
    Knipsel1.jpg

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    @MichaelvandenBerg bewust niet gekozen voor het Sachs Performance druklager?

  10. #9

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @MichaelvandenBerg bewust niet gekozen voor het Sachs Performance druklager?
    Dit is het (enige) lager dat ik kreeg op de Sachs Performance site.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  11. #10

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Dit is het (enige) lager dat ik kreeg op de Sachs Performance site.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    Sachs Performance heeft een performance druklager met 04 voor het andere partnummer. Zie ook https://webcat.zf.com

  12. #11

    Standaard Re: Aankoopadvies koppeling 1.8T AVJ

    Klopt inderdaad maar het is hetzelfde lager gewoon.

    Maakt ook niet heel veel uit. Volgens Hartog is de Sachs Performance drukplaat en koppelingsplaat met standaard vliegwiel en druklager voldoende voor m'n setup.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •