Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Hemelbekleding laat los

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    72
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Hemelbekleding laat los

    Beste Forumleden,

    In mijn Audi A4 Avant S-line laat de de zwarte hemelbekleding los, een bekend probleem dat eerder besproken is op dit forum. Ik zou mij graag willen laten adviseren wat ik het beste kan laten doen. Een nieuwe dakhemel (een gebruikte dakhemel vd sloop lijkt mij een risico) bestellen en laten monteren of de hemel opnieuw laten bekleden met dezelfde stof cq nieuwe stof. Bij deze afweging zijn uiteraard van belang het resultaat en de kosten. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren in deze? Is een nieuwe dakhemel nog wel te krijgen? Kan iemand mij adviseren over een bedrijf in het noorden (ik woon in Groningen) die de dakhemel mooi zou kunnen bekleden? Gaat er veel uurloon zitten in het demonteren en opnieuw monteren vd dakhemel? Alvast mijn dank voor jullie input.

    Groet, Bram

  2. #2
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Bram, er is hierover al behoorlijk wat geschreven op het forum, ook door mij. Ik heb op basis van de geschetste scenario's gekozen om de hemel opnieuw te laten bekleden. Erg tevreden over alleen zit dit bedrijf in Alphen a d Rijn dus niet echt in de buurt. Er zijn ook youtube filmpjes die zelf doen uitleggen (zelf verwijderen, bekleden en plaatsen) maar ik heb 300 euro betaald all-in. Zelf brengen, achterlaten en ophalen de volgende dag en met een topresultaat! Overigens is een paar dagen terug deze vraag ook op het FB forum gesteld dus daar zou je ook nog kunnen kijken om je een eigen beeld te vormen.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    72
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Dank voor je respons. Ik weet van jouw ervaring met ACE Automotive in Alphen a/d Rijn en heb ze eerder vandaag al aangeschreven voor een offerte. Ik vind € 300 wel ok, het alternatief van een nieuwe hemel zal ongetwijfeld een stuk duurder zijn. Dan ga ik maar voor 2 dagen naar familie in het westen. ik hoor graag van forumleden die ervaring hebben in het noorden met het opnieuw bekleden van de hemel. Groet, Bram

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    @PaudiA

    Wat heb jij ook al weer met je hemel gedaan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    72
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Heb je ook het vergane schuimlaagje vervangen? Hoeveel tijd was je kwijt met alleen demontage en montage vd dakhemel? Ik heb een offerte voor het vervangen vd dakhemelbekleding € 175, voor demontage en montage van de schaal € 225. Totaal dus € 400.

  7. #7
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Limmerick Bekijk Berichten
    Heb je ook het vergane schuimlaagje vervangen? Hoeveel tijd was je kwijt met alleen demontage en montage vd dakhemel? Ik heb een offerte voor het vervangen vd dakhemelbekleding € 175, voor demontage en montage van de schaal € 225. Totaal dus € 400.
    Ik denk dat je een halve dag kwijt bent demonteren en monteren. De onderlaag schoonmaken is een rot karweitje.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  8. Ad
  9. #8
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Ik denk dat je een halve dag kwijt bent demonteren en monteren. De onderlaag schoonmaken is een rot karweitje.
    Ik heb bij het ophalen van de autode berg schuim die van mijn hemel was afgekomen, pff wat een rotzooi dd. Overigens was dat het meeste werk (naar zeggen van het bedrijf). Ik heb geen ervaring met het loshalen van interieur delen etc. Wanneer je dat wel hebt komt zelf doen wel dichterbij natuurlijk.

    Die offerte van 400,=, is dat bij ACE? Dan zijn ze best gestegen met de prijs
    Hoe dan ook, veel wijsheid
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  10. #9
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Ik heb bij het ophalen van de autode berg schuim die van mijn hemel was afgekomen, pff wat een rotzooi dd. Overigens was dat het meeste werk (naar zeggen van het bedrijf). Ik heb geen ervaring met het loshalen van interieur delen etc. Wanneer je dat wel hebt komt zelf doen wel dichterbij natuurlijk.

    Die offerte van 400,=, is dat bij ACE? Dan zijn ze best gestegen met de prijs
    Hoe dan ook, veel wijsheid
    Ik had een offerte aan gevraagd in Zeist en die kwam op 700 euro en ik moest zelf demonteren wegbrengen en ophalen. Nu ben ik ongeveer 70 euro kwijt. Ik reken mijn tijd niet mee.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    72
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Offerte van € 400 is van Koning Autobekleders in Veendam. ik wacht nog op een offerte van ACE.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Als je een Avant heb kun je waarschijnlijk de hemel er uit krijgen via de kofferklep.
    Het is waarschijnlijk niet moeilijk, voornamelijk veel gepruts, gebruik goede lijm, 3M wordt vaak aangeraden, maar daar heb ik juist minder goede ervaring mee, laat de lijm een minuut of 5 drogen voor je de de bekleding er op legt en glad strijkt..

    Ik moet die van mij ook doen, maar dat is een sedan, kijk er niet echt naar uit..

  13. #12
    koersa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Kreeg paar weken geleden een offerte van ACE van €600 voor dakhemel.

    Bij Meijer uit Zeist aangegeven dat deze gedemonteerd geleverd zou worden en zelf weer geplaatst. Offerte €350


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    72
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Ik heb de offerte van ACE gekregen, bij mij ook €600. Ik heb hierop nog wel gereageerd met de opmerking dat dezelfde klus 2 jaar geleden nog bij hun €300 kostte en gevraagd hoe dit kan. Hierop echter geen reaktie gekregen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Hier even een goedkope en eenvoudige oplossing:
    Ook ik had in m’n Avant last v.h. loshangende stof/leer v.d. hemel.
    Het hing zelfs op m’n hoofd.
    Maar deze stof heb ik weer op 2 plaatsen (bestuurders- & bijrijderskant) vastgezet m.b.v. hele korte parkerschroefjes.
    Hiervoor heb ik met een hele kleine priem eerst 2 gaatjes voorgeprikt in de hardboard/karton die erboven zit.
    De schroeven voorzichtig erin gedraaid (niet te vast) en klaar is kees!
    De stof zit nog steeds keurig omhoog/vast in m’n Audi.
    Ok, het verdient niet de schoonheidprijs, maar kost ook bijna niets.
    Het mooie is dat bijna niemand het ziet, er let nl. niemand op die in de auto stapt.
    Mvg, Tony

  16. #15
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony8 Bekijk Berichten
    Hier even een goedkope en eenvoudige oplossing:
    Ook ik had in m’n Avant last v.h. loshangende stof/leer v.d. hemel.
    Het hing zelfs op m’n hoofd.
    Maar deze stof heb ik weer op 2 plaatsen (bestuurders- & bijrijderskant) vastgezet m.b.v. hele korte parkerschroefjes.
    Hiervoor heb ik met een hele kleine priem eerst 2 gaatjes voorgeprikt in de hardboard/karton die erboven zit.
    De schroeven voorzichtig erin gedraaid (niet te vast) en klaar is kees!
    De stof zit nog steeds keurig omhoog/vast in m’n Audi.
    Ok, het verdient niet de schoonheidprijs, maar kost ook bijna niets.
    Het mooie is dat bijna niemand het ziet, er let nl. niemand op die in de auto stapt.
    Mvg, Tony
    Heb je wat foto's Tony?
    Ben wel benieuwd naar je creatie

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  17. #16

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten

    Een reactie in een oud topic, maar ik heb het zelfde probleem en ga het zelf op nieuw bekleden.
    Nu wil ik stof bestellen bij schuimrubberbetaalbaar, maar ik twijfel een beetje aan de juiste kleur
    Is de zwart misschien te zwart, en is de antraciet goed, of is de zwarte goed

    Welke kleur heb jij

  18. #17
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strooyer Bekijk Berichten
    Een reactie in een oud topic, maar ik heb het zelfde probleem en ga het zelf op nieuw bekleden.
    Nu wil ik stof bestellen bij schuimrubberbetaalbaar, maar ik twijfel een beetje aan de juiste kleur
    Is de zwart misschien te zwart, en is de antraciet goed, of is de zwarte goed

    Welke kleur heb jij
    Ik heb zwart de luxe uitvoering gekozen, de hemel demonteren viel erg mee,schoonmaken niet,hemel monteren viel ook mee.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  19. #18

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Ik heb zwart de luxe uitvoering gekozen, de hemel demonteren viel erg mee,schoonmaken niet,hemel monteren viel ook mee.

    Top, Dankjewel.

  20. #19

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    Ik kwam net dit topic weer tegen, en dacht ik heb er nog een foto van, dus bij deze.
    Heb de stof en lijm besteld bij schuimrubberbetaalbaar en zelf plakt, al met al is het goed te doen.

    Op de foto moet het nog afgewerkt worden



    edit ik krijg de foto er niet bij
    Laatst gewijzigd door Strooyer; 29-09-20 om 21:43.

  21. #20

    Standaard Re: Hemelbekleding laat los

    En welke stof heb je precies gekocht? Deze?
    https://www.schuimrubberbetaalbaar.n...-cm-breed.html
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •