Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 V8 4.2

  1. #1

    Standaard Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 V8 4.2

    Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de ‘beruchte’ koeltemperatuur sensor G62 die achter op het blok zit? Voor de goede orde bedoel ik vervangen terwijl het blok nog in de auto zit.
    heb je deze van boven af of vanaf onderzijde auto vervangen?

    audi is niet scheutig met informatie hierover delen en ik kan er geen DIY van vinden op het web waarbij de motor van de s4/B6 nog ingebouwd zit.

    Kan natuurlijk enorm veel gaan demonteren aan de bovenzijde om te proberen erbij te komen maar als van onderaf de methode is dan is dit wel zonde van de tijd en het feit dat er veel losgehaald moet worden wat al 14 jaar vast zit. Komt het materiaal allemaal niet ten goede

    ik hoor het graag.

    thanks

    groet, Vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 27-01-19 om 15:18.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Denk dat je toch iets beter moet gaan zoeken Vintiem

    https://youtu.be/Xo4fHGLLfTg

    Geen Audi blok
    Maar wel een V6 van VW
    Dat zal kwa opbouw wel niet veel anders zijn
    https://youtu.be/rzxwREBlT0M
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 27-01-19 om 09:40.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    De v8 4.2 past echt maar net in het vooronder van de a4. Maakt dus (helaas) wel degelijk uit met alle andere motor uitvoeringen. Je kan echt nergens bij zonder iets te demonteren. Voor deze sensor moet je volgens mij heel veel demonteren vanaf de bovenzijde.

    allicht dat er een andere ‘ slimme’ oplossing is. Van onder af of anders. Daarom de ervaringen gevraagd

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Maar heb je you tube al door gezocht

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Yup, De 4.2 v8 bij een a4/s4 zit er niet tussen helaas


  6. #6

  7. #7

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Dank voor het meedenken alleen dit zijn filmpjes van de B5 met v6 en niet van de B6 v8. De v8 neemt nog meer ruimte in beslag dan de v6, dus nog minder ruimte om te knutselen.

    maar, ik krijg wel de indruk dat het vervangen vanaf bovenzijde gedaan moet worden. Dat wordt dus eerst een paar zaken aanschaffen bij de dealer want ik wil niet dat bij het terugplaatsen er lekkages ontstaan
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 27-01-19 om 15:39.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Excuus, was te snel. Je moet er bij kunnen komen van boven als je wat uitbouwt om ruimte te maken maar blijft gepiel.

  10. #9

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    .......maar blijft gepiel.
    dan druk je je zachtjes uit. 🤪. Echt een pokke werkje. Maar goed had ik maar geen s4 v8 moeten aanschaffen.🙈

    aan de andere kant een beetje bezig zijn met de auto is ook een prima bezigheid dus ik zal het wel zelf gaan doen
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 27-01-19 om 18:14.

  11. #10

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Sensor vervangen, een mooi doch lastig klusje omdat je er verschrikkelijk slecht bij kan. Kost ook nog 2,5 liter koelvloeistof. Enfin, melding is verdwenen. Dank allen voor het meedenken

    Mvg, Vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-02-19 om 20:21.

  12. #11

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Sensor vervangen, een mooi doch lastig klusje omdat je er verschrikkelijk slecht bij kan. Kost ook nog 2,5 liter koelvloeistof. Enfin, melding is verdwenen. Dank allen voor het meedenken

    Mvg, Vincent

    Hey Vincent.

    Ik ben redelijk nieuw op dit forum en ik wilde je een bericht sturen, ik zou alleen niet weten hoe? Ik heb namelijk een vraag. Ik heb ook een Audi s4 b6 4.2 en ik moet ook de g62 sensor gaan vervangen. Zou je me willen vertellen hoe jij dit hebt gedaan? Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Maykel.

  13. #12

    Standaard Re: Vervangen G62 koeltemperatuursensor S4 4.2

    @Mquaedvlieg: Vervangen van bovenaf. Eerst “ruimte” maken door zoveel mogelijk te demonteren. je hebt dan net wat meer mogelijkheden om je handen tussendoor te steken. Daarna voor jezelf even goed kijken waar precies de kunststof borgclip zit. Deze eruit en je kan de sensor verwijderen. Let op dat ook de rubberen afdichtring meekomt. Deze moet je vervangen want anders krijg je 100% lekkage.

    Als je geen koelvloeistof afgetapt hebt, had ik niet gedaan houd er dan rekening mee dat je een liter of twee hebt staan want door het verwijderen van de sensor loopt er wel wat uit. Nieuwe sensor erin en de borgclip weer plaatsen. LET OP dat je de borgclip in de daarvoor bestemde gleuf schuift. Doordat je redelijk wat op de tast moet dan had ik hem iets te ver geplaatst waardoor de sensor niet vast blijft zitten. Dus na plaatsen even de sensor voelen of je hem er niet uit kan trekken.

    Je moet niet bang zijn om je handen en polsen te “beschadigen” want je zal gewoon met je handen er tussen door moeten wringen. Zoveel als mogelijk.

    succes
    (ps: je kan pas prive berichten sturen als je 100post geplaatst hebt of als je direct goldmember wordt)
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 12-01-20 om 18:33.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •