Gisteren heeft mijn A4 de APK helaas niet overleefd. Had ik al verwacht, benodigde reparaties zijn gelukkig relatief klein. Als het goed is worden er wat zaken komende woensdag in orde gemaakt (stabilisatorstang/ koppelstang links en rechtsvoor, stofhoes aandrijfas) en dan is de keuring ook geen probleem meer.

Één van de mankementen waar ik zelf niet uit kom is dat mijn mistlichten (zowel voor en achter) niet functioneren. Na wat zoeken gisteren op dit forum kwam ik aardig wat topics tegen met betrekking tot een niet-functionerend mistlicht, zeker in combinatie met een afneembare trekhaak (bij mij het geval). De garage verzekert mij echter dat ik het in de lichtschakelaar zelf moet zoeken.

Ik heb de lichtschakelaar zelf vervangen na aanschaf (oktober 2019) door een gebruikt exemplaar, vanwege optische schade. De verkoper gaf mij destijds aan dat het een originele schakelaar betrof, afkomstig uit een demontagevoertuig. Wellicht is het echter toch een (slechte kwaliteit) imitatie-exemplaar? Hoe kan ik dit aan de schakelaar zelf zien? Het originele nummer (8e0941531a) is er in ieder geval niet op terug te vinden.

Stel ik ga hem nu weer vervangen, is de enige optie een origineel exemplaar? Of heeft er iemand ervaring met een fatsoenlijk functionerend imitatie-exemplaar? Ik vind het prijsverschil namelijk vrij fors.