Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Sinds ik eenmalig mijn mijn auto gestart heb terwijl de acculader aangesloten was start de auto bij koude motor pas na een aantal keer meestal valt hij de ene laatste keer uit daarna hij wel blijft lopen op 800 toeren en ik kan rijden

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaapa42001 Bekijk Berichten
    Sinds ik eenmalig mijn mijn auto gestart heb terwijl de acculader aangesloten was start de auto bij koude motor pas na een aantal keer meestal valt hij de ene laatste keer uit daarna hij wel blijft lopen op 800 toeren en ik kan rijden
    En als je de auto met behulp van een andere auto start?
    Met behulp van startkabels
    Wat doet hij dan?

    Andere auto wel laten draaien tijdens het over starten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    En als je de auto met behulp van een andere auto start?
    Met behulp van startkabels
    Wat doet hij dan?

    Andere auto wel laten draaien tijdens het over starten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Wel meer toeren laten draaien dan stationair. 😎
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Hoe is de accu?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Dag, na meestal, 3 keer opnieuw contact omdraaien blijft hij lopen. Soms zakt hij weer weg en dan loopt hij de volgende poging wel. Hij start uiteindelijk altijd. En na n middagje weg te, ijn start hij meestal gelijk. Dus alleen als hij lang afgekoeld is start deze moeilijk. Accu is denkk wel oo
    Ja maar hij laad nog goed op. Maar hwb wel flinke versterker van 4x130w rms mosconi. En heb al 2de accu achterin liggen. Weey alleen niet of mn dynamo wel sterk genoeg is.


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Je zegt nu 2 tegenstrijdige dingen
    1ste hij laad goed op
    2de je weet niet of de dynamo goed is

    Een 2de accu voor alleen een 130watt RMS versterker lijkt me persoonlijk een beetje over de top.....

    Heb in al die jaren dat ik aan DB-drag mee deed nog nooit een 2de accu gemonteerd


    Ga eerst maar eens uit zoeken welke 2 dingen nu kloppen
    Is je dynamo stuk?
    Of laat hij nu wel goed bij?....
    En gooi je 2de accu eens van de 1ste accu af....
    Zodat je een standaard auto hebt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7

    Standaard Re: 1.8T start ineens op koude momenten moeizaam, na eenmalig starten terwijl lader aangesloten was

    Die versterker voegt nauwelijks stroomverbruik toe, tenzij je de boel helemaal verkeerd hebt aangesloten. Hier ook 6 versterkerkanalen met elk een flinke dot maximaal vermogen, maar dat zegt niets over je ruststroomverbruik (tenzij je klasse A versterkers gaat monteren).

    Ik zou je accu toch even laten controleren. Het kan best zijn dat-ie wel oplaadt, maar de lading niet lang kan vasthouden, waardoor het ding na een paar uur rust (dus niet afkoelen, maar gewoon stilstand) alsnog niet genoeg purrie heeft.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •