Auto is een A4 B6 BFB quattro met als probleem een 01200 ABS valves supply voltage melding en de daarbij behorende waarschuwinglampjes plus drie piepen. Gaat dus om de Bosch 5.7 ABS module . Tot nu toe gedaan:
- uiteraard op internet gezocht naar oplossingen. Daar komt uit: zekeringen, module zelf, accu
- accu gecontroleerd en voor de zekerheid door laten meten: is goed
- zekeringen gecontroleerd en voor de zekerheid ook vervangen. De F7 10A zekering en de F42 25A zekering, beide achter het klepje aan de linkerkant van het dashboard. Beide OK
- de grote 50A zekering aan de linkerkant onder de stuurkolom doorgemeten. Net als die hierboven OK
- de ABS module, alleen het elctronische deel, vervangen, opnieuw ingeprogrammeerd etc: nog steeds dezelfde foutmelding

Daarna eens wat beter gaan nadenken en verder zoeken. Die ABS module vraagt veel stroom om de pomp en om de kleppen aan te drijven. Blijkbaar zijn de stroomvoorzieningen van de electronica de kleppen en de pomp gescheiden. Pinout van de connector opgezocht en daar zitten inderdaad 2 maal aarde en 12V op verschillende pinnen. Als je naar de connector kijkt zie je een rij beginnen met brede pinnen. 1 En 2 zijn aarde en 12V, 3 en 4 niet gebruikt en 5 en 6 weer aarde en 12V. Had ik al een keer gemeten en staat op 1+2 en 5+6 gewoon 12V. Nu maar eens een lampje erbij gepakt en zo gecontroleerd. Ja hoor, 1+2 geen probleem, 5+6 wel spanning geen stroom. Zelfs een 5W lampje gaat niet branden.

Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? Enige suggestie hoe nu verder is welkom. Ik kan bv proberen 12V van pin 2 vandaan te halen en op pin 6 te zetten. Om dat netjes te doen moet echter pin 6 eruit etc. En het kan ook nog de aarde zijn. Of meten tussen de zekering (ik neem aan dat dan F7 is) en de connector? Of ben ik gewoon helemaal verkeerd bezig?

Alvast met dank voor suggesties