Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Ik heb een vreemde storing:

    Ik heb sinds een tijdje last van hoge CO uitstoot stationair. Op hoger toerental nergens last van. Als de motor (2.4, BDV) stationair loopt, loopt de CO waarde tot boven 1 op. Het motormanagement lampje knippert een seconde of 10 en gaat dan weer uit. De CO waarde blijft hoog. Ik krijg regelmatig misfires op cilinder 4, 5 en 6 tijdens het stationair lopen....

    Als ik de kabel van de injector van cilinder 4 los trek, dan wijzigt de enigszins onrustige stationairloop niet, maar zakt de CO waarde direct bijna naar 0. De motor trekt verder goed en houdt ook niet in. Als ik de kabels van de andere injectors los maak, hoor je dat in het stationair toerental terug.

    Iemand enig idee in welke hoek ik zou kunnen zoeken? Het lijkt wel of de injector alles of niks geeft, maar ik weet niet of dat kan....
    Laatst gewijzigd door michel631970; 01-03-20 om 22:49.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Verstuivers wisselen met de andere kant 1 2 3 en kijken of het probleem mee verhuist.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michel631970 Bekijk Berichten
    Ik heb een vreemde storing:

    Ik heb sinds een tijdje last van hoge CO uitstoot stationair. Op hoger toerental nergens last van. Als de motor (2.4, BDV) stationair loopt, loopt de CO waarde tot boven 1 op. Het motormanagement lampje knippert een seconde of 10 en gaat dan weer uit. De CO waarde blijft hoog. Ik krijg regelmatig misfires op cilinder 4, 5 en 6 tijdens het stationair lopen....

    Als ik de kabel van de injector van cilinder 4 los trek, dan wijzigt de enigszins onrustige stationairloop niet, maar zakt de CO waarde direct bijna naar 0. De motor trekt verder goed en houdt ook niet in. Als ik de kabels van de andere injectors los maak, hoor je dat in het stationair toerental terug.

    Iemand enig idee in welke hoek ik zou kunnen zoeken? Het lijkt wel of de injector alles of niks geeft, maar ik weet niet of dat kan....
    Sorry beetje laat, maar omdat er met het probleem goed te rijden was en ik wat andere prioriteiten had, heb ik pas deze week wat gedaan....

    Ik heb een nieuwe verstuiver gemonteerd op cilinder 4. Het probleem blijft. Dus stationair verhoogde CO uitstoot door cilinder 4. Trek ik de draad van de verstuiver los, dan is de uitstoot veel lager. Iemand nog een idee?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Ik had in mijn A6 3.2 ook het probleem van een te hoge uitstoot en liep soms ook beroerd. In mijn geval was het opgelost met 2 nieuwe bobine's en een lambdasonde.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Ik heb vandaag een nieuwe bobine geplaatst. (de 2.4 heeft er maar 1) Zo op het gehoor is er niets veranderd.... Wanneer ik meer weet, laat ik het weten....


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.4 misfires en hoge CO uitstoot stationair

    Bougie ook even wisselen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •