Resultaten 1 tot 3 van de 3
    1. #1

      Standaard Sensor stuurhoek, voedingsspanning contact 30

      Goedemiddag allen,

      Mijn B6 uit 2002 heeft 3 maanden in de stalling gestaan. Ik moest wat onderhoud plegen waar ik geen tijd voor had. Deze zijn inmiddels uitgevoerd. Echter heb ik sinds hij uit de stalling komt een storing ABS en ESP. Na het uitlezen van de auto met een VAG diagnosecomputer Autophix V007-EU geeft hij de volgende storing aan (Sensor stuurhoek, voedingsspanning contact 30 ). Ik heb verschillende opties gehad van mensen gehad om te proberen, stuur kwart slag links en kwart slag rechts en stukje onder de 20km/h rechtuit rijden. Stuur helemaal links en rechts en dan vooruit rijden boven de 30km/h. Tot op heden geen vooruitgang. Wel gingen op een gegeven moment mijn alarmlichten aan, deze kreeg ik niet uit via de knop. Het probleem is dat de auto geschorst is en ik niet zo even overal heen kan rijden om dingen te laten testen. De auto is/was weer klaar voor APK, echter met deze storing word hij niet gekeurd. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem?

      Vriendelijke groet,
      Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

    2. #2

      Standaard Re: Sensor stuurhoek, voedingsspanning contact 30

      Moet normaal vanzelf uit gaan, tenzij de zekering gesprongen is, of contactbreuk, ding stuk.
      Je kunt hem overigens gewoon goedkeuren met dit defect/abs lampje aan.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    3. #3

      Standaard Re: Sensor stuurhoek, voedingsspanning contact 30

      Er zijn twee manieren waarop je dit moet oplossen. De ene keer is het voldoende om een paar keer flink heen en weer te sturen (zelflerende setting), de andere keer moet je 't echt met VCDS doen. Wanneer welke nodig is weet ik niet.

      Toen ik zelf m'n stuurmodules los had gehaald ivm stuurwissel moest ik het ook via VCDS doen. Op dat moment knipperen de ABS logo's op je FIS-display en de ESP lampjes etc.. Als je de accu los hebt gehad is 't vaak voldoende om een stukje te rijden.

      Je kan met VCDS in elk geval de boel inleren (is een voorgedefinieerd knopje).
      2002 Mitsubishi Carisma 1.9Di-D CR
      Full LED front/rear | 17x7.5 Team Dynamics DrifZ | Full Black | Full Leather + Heating | Nardo Trim | Ferodo Brakes | Coilovers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •