Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

  1. #1

    Standaard Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    Hallo allemaal,

    Vandaag is het zo ver. Na 6 probleemloze jaren heeft de Audi mij helaas voor het eerst laten staan.
    Uit het niets wil hij niet t meer aan slaan. Het viel mij gelijk op dat ik de brandstofpomp niet hoorde draaien.
    Ik heb de spanning op de pomp nagemeten maar had daar geen spanning op.
    Toen ben ik gaan zoeken naar het relais van de pomp en die gaf ook niet door.
    Bij het door lussen van het relais hoor je hem gewoon draaien. Hij slaat dan niet aan.
    Ik krijg geen massa uit de motor ecu. Heeft iemand een idee waarvoor hij niks uitstuurt?
    Foutcodes uitgelezen, staan er niet in.
    Het lampje van de startonderbreker gaat ook uit bij het omdraaien van het contact.
    De massa's en voedingen zijn aanwezig op de ecu.
    Wie kan mij helpen!?
    Laatst gewijzigd door brulpijp; 22-06-20 om 05:33.

  2. #2

    Standaard Re: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    Goedenavond,
    Begrijp ik je goed dat als je het relais doorverbind wel de brandstofpomp hoort? De motor draait als je probeert te starten, maar die niet aanslaat?
    Heb je dan wel injectie en ontsteking? Ik ben bang dat de startonderbreker ingrijpt, maar ik heb geen idee hoe je dat dan moet controleren. Beide sleutels geprobeerd?
    Injectie moet je kunnen meten op de ecu en dat zou met de ontsteking ook moeten kunnen op de ecu. Zou wel beter zijn om een oscilloscoop te hebben.

  3. #3

    Standaard Re: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    Bedankt voor het mee denken. De injectors worden ook gevoed door het brandstofpomp relais. Dus injectie zal hij ook niet hebben.
    Ik heb net de startonderbreker gecontroleerd met vcds en die zou zijn vrij gegeven. Mijn gevoel gaat uit naar de motor regelmodule.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    Heb je geen bedradingsschema dan kan je de bedrading volgen.

  5. #5

    Standaard Re: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    Ja dat heb ik wel, ik heb dat allemaal nagemeten. Ik vroeg mij alleen af of er verder niet iets is wat kan zorgen dat er niks word uitgestuurd.


  6. #6

    Standaard Re: Aansturing brandstofpomprelais 1.8T BEX

    In principe moet het relais van de brandstofpomp ingeschakeld worden zodra de ecu ook spanning heeft en de startonderbreker dit vrijgeeft. Injectie wordt gestuurd door o.a. krukas- en nokkenas-sensor. Daarnaast wordt op basis van gaskleppositie, AFR en knock-sensor de injectie geregeld. Ik ben bang dat er inderdaad een defect in de ecu zit.

    Als ik het goed las heb je het relais "overbrugd" en slaat de motor daarna nog niet aan. Wellicht heb je dan ook geen injectie of ontsteking? Omdat je geen foutmeldingen van de startonderbreking hebt, bevestigd dat inderdaad dat je meer het probleem in de ecu moet zoeken.
    Misschien ergens een ECU tijdelijk regelen om te proberen? Dan moet je ook wel de bijbehorende sleutels regelen voor de startonderbreker, maar dat zal wel een schot voor open doel zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •