Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Richtingaanwijzer defect

  1. #1

    Standaard Richtingaanwijzer defect

    Besten,

    op het forum of via het internet vond ik geen oplossing voor mijn probleem, vandaar deze post.
    ik heb een A4 B6 2.4 V6 avant en zoek hulp met het volgende probleem: sinds kort doet spontaan rechts achter de richtingaanwijzer het niet meer. Alle richtingaanwijzers links en ook rechts in de koplamp en het zijscherm doen het. Zowel vanaf de hendel als met de alarmlicht knop krijg ik hem niet aan de praat.

    Wat ik zoal heb gedaan/ getest:
    Lamp vervangen en links met rechts verwisseld, aan de andere kant doet de lamp het goed
    De plaat waarin de achterlichten zitten heb ik gecontroleerd op corrosie etc, hier was geen sprake van. Ik heb de platen omgewisseld en aan de andere kant doet hij het
    De stroom kabel heb ik vanaf links naar rechts overbrugd, dan doet hij het rechts wel, zoals verwacht
    Massa gecontroleerd, is goed
    Uitlezen geeft geen foutmelding
    Met de multimeter meet ik geen spanning aan de rechter kant op de richtingaanwijzer achter. Derhalve heb ik een groot deel van de binnenbekleding eruit gehaald en tot aan de A- stijl bij het dashboard meet ik geen voltage op de betreffende kabel
    Er zit een trekhaak onder, niet origineel. Daar doet hij het logischerwijs ook niet op. De voeding voor de trekhaak komt vanaf de 12V aansluiting voor de kofferbak, de zekering daarvan was kapot en heb ik vervangen, helaas hielp dat niet. Overigens meet ik ook geen spanning voor de splitsing naar de trekhaak

    Voor zover ik kan vinden online is er geen zekering op dit model voor de richtingaanwijzer. Ik heb alle zekeringen toch maar gecontroleerd en vond geen defecte. Ik kan mij niet voorstellen dat het door het relais komt, maar ik laat mij graag corrigeren hierin. Voordat ik het halve dashboard eruit sloop om de kabel verder naar de bron te vervolgen hoop ik dat iemand een ander goed idee heeft.

    Dank alvast!
    Laatst gewijzigd door Tonnepon; 14-07-20 om 21:39.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Klinkt als een kabelbreuk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Of als geklooi met aansluiten van de trekhaak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Of als geklooi met aansluiten van de trekhaak.
    Ja dikke kans. Het ziet er niet echt profi uit.
    Ik heb hem nogmaals overbrugd vanuit de andere zijde tot op de draad voor de trekhaak. Als ik hem dan doormeet geeft hij een continu spanning van bijna 14V.
    Zou het dan toch niet het relais kunnen zijn? Ik weet alleen niet welke het is, weten jullie dat?

  5. #5

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Ik heb het relais van de alarmlichten vervangen, dat mocht niet baten helaas. Volgens de dealer zit het relais van de richtingaanwijzers verwerkt in de computer en moet ik die in zijn geheel vervangen. Bizarre constructie.


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Verlichting voor de aanhanger wordt aangestuurd dmv een module, als de zekering van de voeding voor de module eruit ligt zou ik de aansluiting van de trekhaak stekkerdoos eens checken....of module even los koppelen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Dank voor je reactie Fons. Ik had dat al gedaan en dat hielp ook niet.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Ik heb vanaf het scherm rechts voor de voeding gepakt om te kijken wat hij dan doet. Rare is dat alles het dan zoals normaal doet via de alarmlicht schakelaar en ook via de hendel als de auto uit is.
    Echter als de auto aan staat doet hij het heel wisselvallig rechts achter of voor niet via de hendel, soms ook alle 3 wel maar dan heel snel zoals hij doet als het niet werkt. Terwijl hij via de alarmlicht schakelaar het wel doet...
    Laatst gewijzigd door Tonnepon; 19-07-20 om 11:08.

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonnepon Bekijk Berichten
    Ik heb het relais van de alarmlichten vervangen, dat mocht niet baten helaas. Volgens de dealer zit het relais van de richtingaanwijzers verwerkt in de computer en moet ik die in zijn geheel vervangen. Bizarre constructie.
    Wel een nieuwe?
    Geen idee of er bij jouw ook 2 relais in zitten, https://www.youtube.com/watch?v=v4QZDkima-Y
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Ja een nieuwe. In de B5 zitten ze er beide in, in de B6 alleen van de alarmlichten.

  12. #11

    Standaard Re: Richtingaanwijzer defect

    Inmiddels heb ik het probleem gevonden. Het bleek de comfort module te zijn. Dit was ook het enige wat ik nog niet getest had en dus heb ik hem vervangen. Ik heb een van de sloop gehaald op basis van het nummer wat erop stond en die werkte zonder inleren gelukkig. Het omwisselen was 5 minuten werk en heel simpel. Helaas heeft het veel voorwerk en tijd gekost om zover te komen. Ik hoop dat iemand anders die hier tegenaan loopt wat heeft aan deze info.
    Dank allen voor het meedenken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •