Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1.8t niet volledige vermogen

  1. #1

    Standaard 1.8t niet volledige vermogen

    Hallo allemaal,

    Zal mezelf eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Dennis Timmer, ben 38 en woon sinds 15 jaar in het mooie Duitsland
    Na 8 jaar een prachtige Golf 1 Cabrio te hebben gehad is hier door een ongeluk (niet mijn schuld) een abrupt einde aan gekomen.

    Bij de zoektocht naar een vervanger hebben we een A4 cabriolet uit 2003 gekocht met 185.000km op de klok.
    Tot dusver een fijne auto die er ook nog eens schitterend uitziet met het tijdloze lijnenspel.
    Alleen levert de auto niet het volle vermogen/turbodruk. Als ik doortrek dan verloopt de acceleratie nogal “Golf-Achtig”
    heb gelezen dat daar de N75 klep schuld aan -kan- zijn. Die is reeds besteld net als het “Schubumluftventil” (geen idee wat de Nederlandse benaming is maar kom je vanaf de onderkant bij iig &#128584
    Verder fluit de turbo ook flink tijdens het optrekken wat ook niet hoort naar mijn idee.
    Verbruik is rond de 1 op 10, olieverbruik tot dusver niet vast kunnen stellen. Geen blauwe rook uit de uitlaat en motor klinkt verder gezond.

    Hebben jullie misschien een idee waar ik naast de N75 en het Schubumluftventil zou kunnen zoeken?
    Luchtmassameter? Inlaat controleren op kapotte slangen?

    Iedereen alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden
    Ik zal ondertussen verder zoeken hier op het forum naar mogelijke antwoorden

  2. #2

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Vandaag met de auto bezig geweest. Heb de turbo-regelklep/ventiel vernieuwd. Auto trekt iets gelijkmatiger op maar de dip in turbodruk is er nog steeds. Heb ook een N75 klep besteld en dat wordt de volgende stap. Vermoed ook dat ie ergens lucht lekt, kan alleen nog niet ontdekken waar.
    Mocht de N75 geen soelaas bieden breng ik hem naar de garage om het inlaatraject te laten checken.

  3. #3
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Een bekend probleem bij de 1.8T is het vacuüm klepje deze zit ter hoogte van je oliefilter
    Vlak voor een T splitsing

    Edit: @DennisT
    Deze word ook wel de bleedervalve genoemd
    Zoek maar eens op in you tube
    Genoeg filmpjes

    In mijn topic vindt je op pagina 1 ook heel veel in omtrent de 1.8T
    Ik heb wel is waar de BFB maar onderling zullen die blokken ook wel niet zo veel verschillen
    Heb ook een link geplaatst voor het juiste artikel nr van deze bleedervalve


    Nr6 in de link

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4.../103-103090/#6


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  4. #4

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Gaan we daar eens naar kijken! Inmiddels de N75 klep vernieuwd en de auto trekt nu wel met constante turbodruk op. Maar voor m’n gevoel mist ie in het middengebied (tussen de 3-4000tpm) nog wat vermogen. Maar misschien verwacht ik ook wel teveel. 163 pk op 1650kg is natuurlijk niet overdreven veel....

  5. #5
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Heb je hem al eens uitgelezen?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #6

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Nee, heb de auto pas net en dit waren makkelijke en goedkope dingen om te testen. Binnenkort laat ik hem uitlezen en checken door de garage.

  7. #7
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisT Bekijk Berichten
    Nee, heb de auto pas net en dit waren makkelijke en goedkope dingen om te testen. Binnenkort laat ik hem uitlezen en checken door de garage.
    Kijk even in het vcds topic of je bij iemand terecht kan. ik zit in Nijmegen dus mocht je daar vandaan komen, je bent welkom.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Kijk even in het vcds topic of je bij iemand terecht kan. ik zit in Nijmegen dus mocht je daar vandaan komen, je bent welkom.
    Woon in de buurt van Keulen Maar ga wel ff kijken. En bedankt voor het aanbod!!

  10. #9

    Standaard Re: 1.8t niet volledige vermogen

    Hoewel de topsnelheid me niks interesseert heb ik net wel ff gekeken wat er in het vat zit. Kwam tot 225 km/h op de teller op een vlak stuk (het is hier erg heuvelachtig) wat volgens de GPS op 216 km/h lag. Had nog iets gas over en zat op 5300 rpm.
    Denk dan toch dat er voldoende vermogen in zit. Wel werd het vanaf 180 een stuk trager... Maar gezien het gewicht en de weersomstandigheden (schuin wind tegen) niet heel vreemd....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •