Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

  1. #1

    Standaard Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Bij mijn A4 B6 cabrio werk de centrale vergrendeling niet. Ik kan de auto ontgrendelen met de sleutel aan de bestuurderskant. Dan ontgrendeld het portier aan de bestuurderskant, maar de overige portieren niet. Als ik kort wacht gaan de waarschuwingslichten snel knipperen. Dit kan ik opheffen door de sleutel in het contact te steken en de sleutel te draaien tot de auto op contact gaat. Ik heb de sleutel proberen in te leren met de handmatige methodes die ik kon vonden op het internet, maar zonder verandering. Als ik de auto afsluit met de sleutel via het portier aan de bestuurderskant, dan gaat de binnen verlichting wel uit. Iemand een idee? Alvast dank voor het meedenken.
    Laatst gewijzigd door rikkrikke; 17-08-20 om 13:40.

  2. #2

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Is jouw cabrio uitgerust met fabrieks alarm? Ik doe het uit mijn hoofd, dus controleer het in het boekje. Ik dacht dat met de sleutel je alleen de cv bediend. Wellicht is er een probleem met het alarm, of blijft er in een deur of kofferdeksel en sensor hangen, waardoor het alarm denkt dat niet alles dicht is?

  3. #3

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Er zit standaard alarm op (klasse 1). Hoe controleer ik of er sensor blijft hangen? Overigens is hetgeen ik beschrijf juist bij het open van de portieren.

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Even er van uitgaand dat de techniek in de b6 cabrio gelijk is aan de avant
    Dan wordt het alarm geregeld vanuit de comfort module
    Deze comfort module regelt ook de cv
    Dit is geen aparte besturing eenheid
    De comfort module werdt geleverd in verschillende uitvoeringen
    Van basic tot all inn

    De kans is groter dat er een breuk in de kabel boom zit
    Dan bedoel ik de kabelboom van de deur naar de carrosserie

    Begin daar maar eens met zoeken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Gaat de andere niet open als je 2x op het ontgrendel knopje drukt ? Of is dat alleen iets van latere versies?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Even er van uitgaand dat de techniek in de b6 cabrio gelijk is aan de avant
    Dan wordt het alarm geregeld vanuit de comfort module
    Deze comfort module regelt ook de cv
    Dit is geen aparte besturing eenheid
    De comfort module werdt geleverd in verschillende uitvoeringen
    Van basic tot all inn

    De kans is groter dat er een breuk in de kabel boom zit
    Dan bedoel ik de kabelboom van de deur naar de carrosserie

    Begin daar maar eens met zoeken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Dat ga ik dan maar eens doen. Ik neem aan dat het deurpaneel er hiervoor af moet. Ik las ergens anders dat als je hier een kabel breuk hebt je net zo goed de hele boom kunt vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  7. #7
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikkrikke Bekijk Berichten
    Dat ga ik dan maar eens doen. Ik neem aan dat het deurpaneel er hiervoor af moet. Ik las ergens anders dat als je hier een kabel breuk hebt je net zo goed de hele boom kunt vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    Klopt
    Het deurpaneel moet eraf

    Je kunt de kabelboom compleet vervangen
    Maar als je weet hoe een soldeerbout werkt en wat krimpkous hebt
    Dan kom je ook een heel eind

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Is het ooit anders geweest? Volgens mij kun je dit namelijk programmeren via VCDS....

  10. #9

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Ik heb de auto zo gekocht. Ik neem aan dat het niet altijd zo geweest is. Deurpaneel is er afgeweest. Kabels zien er goed uit. Doormeten heb ik nog niet gedaan. Al met al nog niet verholpen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Sleutel ontgrendelt alleen bestuurdersportier en laat waarschuwingslichten snel knipperen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikkrikke Bekijk Berichten
    Bij mijn A4 B6 cabrio werk de centrale vergrendeling niet. Ik kan de auto ontgrendelen met de sleutel aan de bestuurderskant. Dan ontgrendeld het portier aan de bestuurderskant, maar de overige portieren niet. Als ik kort wacht gaan de waarschuwingslichten snel knipperen. Dit kan ik opheffen door de sleutel in het contact te steken en de sleutel te draaien tot de auto op contact gaat.
    Dit is normaal, als je de deur met de sleutel open maakt gaat 1 deur open en zal je binnen 15 sec de sleutel in het contact en aan moeten hebben voordat het alarm af gaat. Draai je nog een keer "open" met de sleutel gaat de rest ook of binnen op de knop in de deur drukken.

    Ik heb de sleutel proberen in te leren met de handmatige methodes die ik kon vonden op het internet, maar zonder verandering. Als ik de auto afsluit met de sleutel via het portier aan de bestuurderskant, dan gaat de binnen verlichting wel uit. Iemand een idee? Alvast dank voor het meedenken.
    Sleutel inleren is 1 sleutel in het contact en de in te leren sleutel in de deur, draai hem op slot en houd hem zo waar je op dicht drukt op de afstand bediening. Dan sleutel uit het contact en de afstand bediening werkt. Druk je met de ab open gaan wel alle deuren los en alarm er af.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 22-11-20 om 19:00.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •