Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Accu voor 1.8T

  1. #1
    PuertoA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Accu voor 1.8T

    Al na 3 weken stalling was de accu van mijn net gekochte A4 1.8T (170pk, 2006, USA auto) Cabrio zo leeg dat zelfs de deuren niet meer opengaan. Ik zag dat er een accu in zit van maar 62Ah (24cm x 18cm x 19cm). Dat lijkt me wat weinig gezien alle opties en achteraf ingebouwde accessoires (oa alarm). Weet iemand hoeveel Ah je maximaal kunt aansluiten en wat de maximale afmetingen van de accu zijn? Of heeft iemand goede ervaringen met een accu?

  2. #2
    DB Audi A4 Avant 2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Hallo,

    De accu capaciteit hangt af van je dynamo laadcapaciteit dus kijk even wat voor dynamo je erin hebt zitten

    bijvoorbeeld als je dynamo 80ah laadvermogen heeft kan er maximaal 80ah accu in. Een accu met meer ah heeft dan geen zin..

    Volgens mij zit er een standaard accu bak in de Audi ( 278*175*190 mm) maar kun je zien of er met deze accu nog ruimte is om een grotere teplaatsen..

    Ik heb de Varta Silver Dynamic E44 in mijn a4 avant vanwege de ah van deze accu

    Mvg..

    Verstuurd vanaf mijn CPH1979 met Tapatalk

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB Audi A4 Avant 2003 Bekijk Berichten
    ....bijvoorbeeld als je dynamo 80ah laadvermogen heeft kan er maximaal 80ah accu in.
    Een dynamo heeft geen ..”Ah laadvermogen”.... een dynamo levert een bepaalde maximale stroomsterkte, dus bv 80A. Als-ie dat een uur lang doet heeft-ie een energie geleverd van 80Ah. Na twee uur 160Ah.

    Op de diverse sites van acculeveranciers kun je op basis van je autogegevens zien welke accu’s geschikt zijn. Zou wel even de afmetingen van je accubak nameten en checken voordat je bestelt, vaak bieden ze kleinere accu’s aan vanwege de lagere prijs....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    371
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Ik had vorig jaar hetzelfde issue met m'n A4 cabrio (B7) en accu vervangen door een 74Ah, deze past prima.
    Daarnaast kan het maar zo zijn dat je auto relatief veel lekstroom heeft mede t.g.v. het alarm. Die van mij heeft ook een destijds (achteraf) ingebouwd goedgekeurd alarm, maar daardoor is de lekstroom vrij hoog (ongeveer 70mA, waarvan 40mA voor het alarm).
    Dit stroomverbruik hoort helaas bij dit type alarm van destijds en enige oplossing is het alarm uit (laten) schakelen als je iedere keer last van een lege accu blijft houden.
    Ik heb sinds kort een goede acculader aangeschaft, want wordt op dit moment erg weinig met de auto gereden.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB Audi A4 Avant 2003 Bekijk Berichten
    Hallo,

    De accu capaciteit hangt af van je dynamo laadcapaciteit dus kijk even wat voor dynamo je erin hebt zitten

    bijvoorbeeld als je dynamo 80ah laadvermogen heeft kan er maximaal 80ah accu in. Een accu met meer ah heeft dan geen zin..

    Volgens mij zit er een standaard accu bak in de Audi ( 278*175*190 mm) maar kun je zien of er met deze accu nog ruimte is om een grotere teplaatsen..

    Ik heb de Varta Silver Dynamic E44 in mijn a4 avant vanwege de ah van deze accu

    Mvg..

    Verstuurd vanaf mijn CPH1979 met Tapatalk
    Een dynamo moet genoeg stroom kunnen leveren als je bv alle verbruikers aan hebt zonder stroom uit je accu te halen, dat de accu wat meer Ah heeft is alleen maar gunstiger.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    PuertoA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Bedankt voor de tip! De bak is groot genoeg, dus ik ga maar op zoek naar een accu met een hoger Ah!

  7. #7
    PuertoA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Accu voor 1.8T

    Ik heb het nog niet kunnen doormeten vanwege de lege accu, maar ik denk inderdaad dat het achteraf in Nederland (de auto komt uit Puerto Rico, daar is kennelijk geen diefstal J) ingebouwde alarm zorgt voor aardig wat stroomverbruik bij stilstand. Ik heb de auto in een huurgarage gestald, maar daar is helaas geen stroom zodat ik geen lader kan gebruiken...

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •