Ik heb een Audi 2.0FSI ALT (geen turbo) met een vervelende kwaal, en ik hoop dat jullie hier wat tips hebben.

De klacht;
Bij een koude start, reageert de auto haast niet op het gas geven, je krijgt haast het gevoel of de motor verzuipt.
eenmaal warm is er eigenlijk niks meer van te merken. zo heel af en toe merk je een kleine hik bij een regematige gas stand

Dit probleem speelt al een tijdje, echter had ik eerst ook foutcode op nokkenas omwentelingen met de krukas.

Recentelijk vervangen:
Ketting + spanner nokkenas
Verstelbaar tandwiel nokkenas
dirstributie riem etc..

Hiermee zijn verder alle foutcodes nu blijvend weg, echter blijft het probleem van de koude start bestaan.
Vandaag heb ik het inlaat spruitstuk gedemonteerd om te controleren op vacuum lekken, maar ook hier hebben we niks kunnen vinden.
Gelijk ook even het gas huis goed bekeken en lichtelijk schoongemaakt, niet dat deze erg smerig was.
(inlaat moest er ook af vanwege het vervangen van de carter ontluchting slangen welke nu ook vervangen zijn)

Ik heb een KKL kabeltje met vag com, maar weet zo niet waarop te letten als we bijv. een log zouden maken of dergelijk...

Aangezien de ecu geen foutcodes aangeeft, zijn mijn ideen bijna op ... enigste waar ik zelf nog aan denk zouden de injectors zijn, maar wel weer raar dat deze bij warme motor wel gewoon werkt.