Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0 (ALT) valt soms bijna uit na wisselen olie

  1. #1

    Standaard 2.0 (ALT) valt soms bijna uit na wisselen olie

    Ik heb een Audi A4 B6 2.0 (ALT, kmstand: 232.000) waar standaard 5w30 olie in zit. Met 5w30 lust hij wel een slokje olie. Nou had ik vernomen dat sommige mensen dit hadden opgelost door er 10W40 olie in te gooien. Nou verbruikte hij bij mij niet enorm veel, maar ik dacht laat ik het toch eens proberen. Dus ik heb pas mijn olie + oliefilter vervangen, maar nu heb ik dat het toerental van de motor kort na het starten even zakt (hij valt zeg maar bijna uit), en daarna schiet hij even kort omhoog waarna hij weer stabiliseert. Kan dit te maken hebben met mijn nieuwe olie? Ergens kan ik het mij niet voorstellen, maar het is wel gekomen na het verwisselen van mijn olie.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 (ALT) valt soms bijna uit na wisselen olie

    Ik denk eerder dat je ergens een vacuumlek hebt veroorzaakt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik denk eerder dat je ergens een vacuumlek hebt veroorzaakt.
    het rare is ook dat het niet altijd zo is. Ik heb het gevoel dat het vooral gebeurd als de motor koud is. Ik moet in ieder geval binnenkort wel mijn klepdekselpakking vervangen, want daar lekt hij een beetje olie langs. Daar kwam ik pas vorige week achter, maar ik weet niet hoe lang dat al zo is. Misschien zou dat de oorzaak kunnen zijn?

    Ooh, er zal wel wat olie bij mijn bobines/bougies lekken en daardoor loopt hij waarschijnlijk in het begin even minder. Raar dat ik er pas last van kreeg na het vervangen van mijn olie.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-03-21 om 12:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •