Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Hallo allemaal. Ik heb gezocht op het forum, maar kom een beschrijving van het geluid dat ik hoor niet tegen.

    Het is een joelend geluid dat onder het rijden achter het dashboard/uit de motorruimte lijkt te komen.

    Het is onafhankelijk van het toerental, de snelheid of automaatstand. In d,s, of n, 60 of 120km per uur hetzelfde joelende geluid.

    Bj: 2004. Km: 86.000. Automaatolie is bij 54.000km, 2 jaar geleden ververst.


    Herkent iemand dit?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    De theorie die je beschrijft kan bijna niet, 9 van de 10 keer veranderd het als je meer toeren maakt of harder rijd, en met een joelend geluid bedoel je?

    Rammelen?
    Metaal achtig janken?
    Brom of dreun geluid?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Na wat snelweg kms. Het is zoals ik beschrijf. Sorry. Wel viel me op dat bij afremmen het geluid harder wordt. Vermoed nu banden of wiellager. Er liggen contipremiumcontact2 op. Dat zijn niet de meest stille. Morgen winterbanden er even op. Checken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Het zijn de banden. 2 Goodyear soundcomforts besteld.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonino Bekijk Berichten
    Het zijn de banden. 2 Goodyear soundcomforts besteld.
    Achter? Cuppen?
    Dan kan je beter michelin ps4 kopen, die hebben het profiel waarbij dat niet gebeurd namelijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Gaat om voorzijde. Achter liggen sinds een jaar goodyears. Bevallen goed. Ben benieuwd naar de Goodyears met extra dempingspul er in. Had ze al besteld voor je reactie. Woensdag gaan ze er onder.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonino Bekijk Berichten
    Gaat om voorzijde. Achter liggen sinds een jaar goodyears. Bevallen goed. Ben benieuwd naar de Goodyears met extra dempingspul er in. Had ze al besteld voor je reactie. Woensdag gaan ze er onder.
    Mooi, ben benieuwd.
    Wat de meesten ook fout doen is de wielen wisselen van achter naar voor, dus als je een auto hebt die achter wat cup geeft (doen b6 jes) lekker achter laten, ga je wisselen naar voor heb je 4 herrie banden na verloop van tijd, je kan het namelijk niet wegslijten op de voor as, het blijft. Non Quattro heb ik het over.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Zo hee. Een wereld van verschil. Deze banden dempen idd de rol/rijgeluiden erg goed.Dorpels, drempels, richels, gaten worden ook veel zachter doorgeven. Supercomfortabel. En weer door. Bedankt voor de reacties👍.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonino Bekijk Berichten
    Zo hee. Een wereld van verschil. Deze banden dempen idd de rol/rijgeluiden erg goed.Dorpels, drempels, richels, gaten worden ook veel zachter doorgeven. Supercomfortabel. En weer door. Bedankt voor de reacties👍.
    Rijd weer even als op een biljart laken ik hoop voor je dat het lang zo blijft.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Dat is idd hoe het voelt. Een biljartlaken. Hopelijk blijft het rubber lang soepel. Eerlijkheidshalve... die conti's bleken van 2009...

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Joelend geluid 3.0 MT constante toonhoogte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonino Bekijk Berichten
    Dat is idd hoe het voelt. Een biljartlaken. Hopelijk blijft het rubber lang soepel. Eerlijkheidshalve... die conti's bleken van 2009...
    Ah, ja conti zijn ook niet de stilste, en dan inderdaad nog redelijk op leeftijd. Goodyear heb ik als winterbanden gehad maar vond ik na een paar jaar met gescheurde zijkanten.
    Op de b6 heb ik na het geluid verhaal altijd michelin laten monteren, ps3 eerst en later de ps4, super band overall behalve sneeuw maar wel stil.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •