Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

  1. #1
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Hallo,

    Ik heb in mijn S4 B6 avant een lekkend ruitenwisserreservoir en wil dit graag compleet vervangen. Nu ben ik bezig met het samenstelen van de onderdelenlijst mbv 7ZAP en loop vast bij het nummer van de pomp tbv de koplampsproeiers. Daarbij staat geen nummer maar wel "zie tekening". Met het (korte) nummer vindt ik op google wel afbeeldingen van een pompje maar of dit dan ook de juiste is waarmee ik naar de dealer kan??
    Wie kan me een zetje in de goede richting geven? (met het nummer maar ook hoe ik beter zo'n tekening dan kan lezen)

    NB, de geachte achter compleet vervangen;
    Ik ga de auto nog een tijd houden (als het me gegund is) en denk dat met een complete vervanging me de komende jaren een volgende de-monteer handeling zal besparen.

    Op voorhand dank voor een reactie,

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../955-955010/#6
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Logischerwijs zou je zeggen dat je tekening 955 en item 30 moet hebben, nu kan je niet zien welk tekening nummer je zit maar met logisch nadenken hebben ze de was installatie van de koplampen apart in een tekening, die staat of bij de bumper, koplamp of echt apart zoals nu.
    Deze is het
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...955-955030/#30

    30 is een reservoir speciaal voor de v8 en 8 is het pompje.
    Bij de v8 is alles net even wat anders.

    zie je de link, daar kan je eventueel veranderen als je een bepaald nummer wilt hebben.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Top, fijn dat je de moeite hebt genomen! Al met al wordt het compleet vervangen een behoorlijk lang en kostbaar lijstje....Er zit nogal wat verschil in de prijzen van de pompjes. Is het beter om voor origineel te kiezen?
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Lijkt me een slimme actie om nu alles te vervangen. Zoals je zegt, demontage en montage is het meeste werk en dat wil je geen twee keer doen. Pompjes willen wel eens vast gaan zitten, dus vervangen is een goed idee. Ik zou kijken of er een OEM is, VAG maakt dit soort zaken nooit zelf.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Top, fijn dat je de moeite hebt genomen! Al met al wordt het compleet vervangen een behoorlijk lang en kostbaar lijstje....Er zit nogal wat verschil in de prijzen van de pompjes. Is het beter om voor origineel te kiezen?
    Wat ik dan doe is een lijstje met onderdeel en nummer mailen naar "deonderdelendienst" van auto maas en heb je binnen een uurtje of zoiets de bruto ex prijzen er achter staan. (Werkdagen)
    Kan je dan nog bepalen of je de extreme dingen anders gaat doen.

    Heb je al bij ahw shop gekeken?

    edit: ahw heeft niets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Kijk ook uit met het pompje, je hebt
    1K6 955 651 is voor avant

    1K5 955 651 is voor sedan

    Zal extra aansluiting zijn van de achterwisser.

    Deze zaak heeft vdo pompjes wat ik nog wel zou doen ipv origineel.
    https://www.ebay.de/itm/383586658016...UAAOSwBAFe4yjh

    En eventueel meyle, staan ook veel op ebay, lastige is alleen dat niemand alles hebt, dus reservoir (litauen) pompje (duitsland) dus kost het je weer meer aan verzenden.
    https://www.ebay.de/itm/154374440519...UAAOSwkABe6MP5
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 7ZAP, hulp bij het tekening lezen gevraagd

    Opnieuw dank voor het meedenken. AHW had ik al gekeken en heeft idd alleen 1 van de pompjes..Originalteilemarkt.de heeft bijna alles muv de reservoirs. Daar kan je wel navraag na doen. Het idee om de totaallijst eerst samen te stellen en dan navraag te doen zal ik overnemen. Fijn ook om de bevestiging te krijgen dat mijn angst om nu maar half te doen doen me straks kan "opbreken" reëel is. Nu eerst wandelen, dan F1 kijken en morgenochtend maar eens goed voor gaan zitten en de finale lijst met alle goede nummers samenstellen (daar zitten zat valkuilen in)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •