Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: ABS en ESP-melding, druksensor pomp vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard ABS en ESP-melding, druksensor pomp vervangen?

    Hallo allen!

    Ik heb een vraag over de ABS en ESP. Na een jaar genieten van mijn B6, branden de lampjes van de ABS en ESP. Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar, hij gaf aan dat de pomp eerder is gereviseerd zie foto. Bij het controleren van de fout meldingen staat er het volgende

    -01826- Sensor for steering angle (G85); supply voltage terminal 30 35-00--
    -00291- ABS pressure warningswitch (F116) or warning sensor (F117) 30-00 open or short to plus.

    Na het afstruinen van het forum en Youtube, heb ik mijn sleepring eerst schoongemaakt en uiteindelijk vervangen. dit heeft de eerste foutmelding net verholpen. Ik ben van plan om de druk sensor van de pomp te gaan vervangen. Kan ik dit gewoon doen? en moet ik ergens om denken?

    Ook las ik wat over de computer die misschien gereviseerd moet worden. Waar zit deze computer gevestigd en hoe kan ik controleren of de computer aan vervanging toe is?

    Ik hoor graag van jullie.

    Met vriendelijk groet,

    Rob
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: ABS en ESP-melding, druksensor pomp vervangen?

    Ik ben zelf ook met die ABS unit aan het knoeien. Het is een Bosch 5.7 en die bestaat uit drie delen, de hydraulische pomp (het ronde ding achterop dat aluminium blok), de hydraulische controle eenheid (het aluminium blok met al de leidingen) en de control unit (het zwarte blok met de elektronica en de grote connector aan de kant van het ruitenwisservloeistofreservoir). De pressure sensor is de sensor die aan de kant van de pomp in het aluminium blok zit. Vierdraads zo uit m'n geheugen. Ik neem aan dat als je die sensor er uit schroeft, je rekening moet houden met de hyraulische vloeistof. Dus eerste reservoir leeghalen etc.

    Maar voordat je de sensor vervangt, zou je ook met VCDS kunnen proberen de sensor uit te lezen. De stuurhoeksensor zie ik bij allerlei ABS problemen langs komen. Kan zijn dat je die moet calibreren. Ook daar biedt VCDS weer hulp, aangezien je de sensor kan uitlezen en kan controleren of die z'n werk doet en een goed nulstelling heeft.

    Zo te zien ligt het niet aan je ABS control unit, maar als dat het zou zijn kan je die laten reviseren. Verschillende bedrijven bieden die service aan. Kwestie van module loshalen en opsturen. Loshalen stelt weinig voor: zie bv https://www.pelicanparts.com/techart...eplacement.htm . Maar nogmaals, zo te zien ligt het daar niet aan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •