Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Lambdasonde defect 3.0 ASN

  1. #1

    Standaard Lambdasonde defect 3.0 ASN

    Hey audi lovers Vraagje mijn lambdasondes zijn waarschijnlijk defect bij koude motor start goed . Met warme motor valt soms uit . Start moeilijk . En verbruikt veel benzine . Mijn vraag is welke lambdasondes moet ik er in doen . Die nagenoeg het zelfde zijn als de originele niet meer te krijgen zijn . Ga ze wel alle 4 vervangen welke zijn het beste voor rechts voor en achter de cat en welke zijn het beste voor links voor en achter de cat . Er zit nu Bosch in.
    Originele oem rlinks achter is 06c906265c . Wie o wie kan me helpen

  2. #2
    SpeedyP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Lambdasonde defect 3.0 ASN

    Je hebt 06C906265B (voor kat) en 06C906265C (na kat), links en rechts zijn identiek.
    Origineel niet meer verkrijgbaar bij de stealer, en als je een alternatief zoekt zou ik het persoonlijk wel bij Bosch houden. Ze kosten dan € 60 tot € 90 per stuk.

    Heb je de auto al eens uitgelezen om te zien wat voor storingen er opgeslagen zijn / worden (na storingsgeheugen wissen)?
    1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
    2002 A4 (B6) Avant Quattro 3.0 V6 H6

  3. #3

    Standaard re: Lambdasonde defect 3.0 ASN

    Speedy thx voor je snelle reactie yups heb hem uitgelezen kreeg code B2S2 .
    Lambdasonde achter cat bestuurders zeide.
    Had hem vervangen . Maar enkele dagen later sloeg hij weer af .
    Beetje gebuurt. Conclusie beter de 3 andere ook vervangen. Thx voor je reactie ben er nu uit welke ik moet bestellen dikke duim up Speedy 🤗🥳👍🙌

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Lambdasonde defect 3.0 ASN

    Zijn je lambda waarden niet goed dan? Kan je controleren.

    Afslaan of stationair problemen kan ook een gasklep zijn, of de lmm. Eerste kan je eventueel opnieuw inleren om te kijken of het dan misschien beter is.

    Trowing parts at it zoals ze dat noemen is niet de beste manier.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Lambdasonde defect 3.0 ASN

    Ik zal zeker Rol-Co's advies even opvolgen. Zo ver ik weet doet de 2e lambdasonde niets met betrekking tot de brandstof regeling. Deze controleert namelijk de werking van de katalysator(s). Daarnaast heb ik zelf nog nooit gehoord dat een auto afslaat ten gevolge van een slechte lambda sonde, als deze defect raken gaat de ECU in een nood programma en zorgt er enkel voor dat de motor niet arm gaat lopen.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •