Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

  1. #1

    Standaard 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Na een klein jaartje in de schuur te hebben gestaan, wilde mijn A4 (3.0 V6 Avant Quattro, 2003) niet meer starten. Accu was vol (regelmatig bijgeladen), startmotor draait rond, maar het lijkt erop dat de motorsturing niet wordt aangestuurd. De brandstofpomp draait ook niet kort na contact aanzetten, maar wel als ik het relais bypass. Relais (614, meest linkse) is ook in orde.
    Alle zekeringen (ca 20 links; 5 onder het dashboard; 2 in accubak links) zijn OK.
    Als ik VCDS aansluit, zegt deze bij alle Engine Modules en bij CAN-gateway "No response from controller". De overige modules (automaat, instruments, enz. geven wel gewoon signaal.
    Alle lichtjes op het dashboard branden gewoon. De allereerste keer sloeg de motor heel kort aan (nog geen seconde), daarna niet meer.
    Voor zover relevant, er zit ook een LPG-installatie in. Maar er wordt altijd automatisch gestart op benzine.
    Oh ja, de koelventilator begint nu meestal (of altijd?) ook te draaien nadat het contact aangezet is.
    Wat kan dat toch zijn???

    Alvast bedankt voor het meedenken. En o ja als iemand een uitgebreid elektrisch schema weet dan hoor ik het graag, heb alleen het Haynes werkplaatshandboek.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Misschien kan je hier wat mee?
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_254.pdf

    Geen vocht in de auto? Of parfaan bak?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Hallo Rol-Co,

    Bedankt voor 't meedenken! Interessant document, ik had het nog niet eerder gezien. Geeft wel een goed inzicht in de verschillende modules.
    De wagen heeft heel het voorjaar en zomer binnen gestaan, dus zeker geen water in de accubak, ook geen natte plekken binnen. Wel ietwat muffig in de auto, maar zou dat 't probleem kunnen zijn? De contacten van zekeringen en relais waren in ieder geval niet geoxideerd.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Nou ja, je hebt no response van de motor controller dus zou ik zeggen ecu iets mee, die zit ook in die parafaan bak en controleer die stekker eens. (Wel even de accu pool los gooien) je bent daar de spanning kwijt, of massa.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Gisteren geprobeerd, contacten zien er goed uit. Wel kan ik één van de connectors niet loskrijgen, zit volledig onder het blik. Toch wat lichtjes gewrikt maar heeft geen effect, de wagen start nog steeds niet.
    Ik denk dat ik m maar naar de garage moet slepen


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Waarschijnlijk wel het beste inderdaad, er is niets gebeurd anders dan staan? Niet startkabels er op gehad of iets?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: 3.0 (2003) slaat niet meer aan na lange stilstand

    Inderdaad, enkel met een gewone 12V-lader een paar keer opgeladen.
    Volgens mij kan het alleen maar aan de Motronic-stuureenheid liggen (J220), ik vraag me af of ik die zonder grote problemen kan uitwisselen met een van de sloop.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •