Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    hallo allemaal,

    Ik ben in het bezit van een audi a4 b6 automaat en sinds kort heb ik een relais in voetruimte links onder m'n stuur.. er zitten er 3 naast elkaar en de middelste klikt regelmatig... wat mij opgevallen is dat het gebeurt bij gas geven.. Zodra ik gas geeft begint hij te tikken en bij loslaten van gas hoor je nog en kleinere tik en houd hij op... er staat ook een nummer op 737 volgens mij of 373 haha.. ben het even kwijt maar volgens mij heft dat nummer geen invloed..

    ik heb de relais ook verwijderd gehad om te kijken of er dan iets uitvalt zodat ik het probleem kan verhelpen.. maar zodra hij eruit is kan ik niks vinden wat niet werkt in m'n auto.. en rijd hij verder normaal..
    uitlezen helpt ook weinig.. alleen komt dan een fout dat ik een vacuüm lek heb.. vermoedelijk het terugslagventiel tegen schutbord..

    zou dat het tikken van relais veroorzaken? ow heb al een nieuwe relais gekocht dus dat is het niet... en al een nieuwe sensor gekocht voor vacuüm...

    heel verhaal maar hoop dat iemand iets vergelijkbaars heeft gehad

    in afwachting en al vast bedankt.

    Ed
    Laatst gewijzigd door edjeh; 16-10-21 om 08:20. Reden: ander titel

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    https://fusesdiagram.com/audi/fuses-...udi-a4-b6.html

    Secundaire luchtinjectie (AIR) pomprelais misschien.


    Laatst gewijzigd door fons716; 16-10-21 om 08:54.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    hallo Fons,

    alvast bedankt voor je antwoord... mijn relais zit binnen in de auto.. ( die tikt dan) onder het stuur daar kan je een kap weg halen daar achter zitten er drie... maar die secundaire luchtinjectie heeft die ook te maken met de vacuüm fout die ik heb? dan zouden beide problemen met elkaar te maken kunnen hebben..

    groet, eddy

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Zou kunnen, maar als de sai niet werkt krijg je een onvoldoende flow error, wel word die klep met vacuum bediend, misschien een slangetje er af of kapot.
    Welke motor?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    2.0 motorcode alt...

    ik heb de slangen gecontroleerd... ziet er allemaal vrij nieuw uit... enige wat siste was de terugslag klepje die zit los in de doorvoer van het schutbord naar de rembekrachtiger... daar heb ik een nieuwe voor besteld.. heb het idee dat die niet helemaal meer afsluit.. heb r op geblazen en gezogen maar beide keren komt er lucht door 1ne keer wel minder dan andere keer...... maar dat zou dan de klikkende relais verklaren.?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Denk het niet, die sai pomp moet je eigenlijk alleen koud de eerste minuten horen, die zorgt voor extra lucht om de katalysator op te warmen, je hebt geen andere meldingen?

    Dit is je sai
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/131-131005/
    Rechtsboven op die klep zit een vacuumslang, dat is allemaal goed?

    Dit is je vacuum systeem, daar zie je die slang (46) die op dat klepje zit.
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/133-133020/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    als hij koud is hoor meestal wel eerste 30 sc een pompje lopen idd... denk dat je die bedoeld. maar die komt ook niet meer terug. het komt vaker voor bij warme motor en dan alleen bij accelereren....

    ik ga morgen kijken bij die slang 46...... ben al blij met de tekening kan ik alles beter nalopen.. hopelijk vind ik dan iets.. had ook al met brake reiniger gespoten in de hoop op een reactie maar dat kwam ook niet.... blijft vaag

    en nee geen andere meldingen.. dat is het nou net.. alleen vacuümpomp remcircuit open circuit intermiterend...

    en vacuüm systeem rembekrachtiger mechanische fout permanent..
    Laatst gewijzigd door tom; 17-10-21 om 11:42.

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    De kans is groot dat er een kunststof leiding gescheurt is op het einde, kijken waar hij op een soort slangpilaar gedrukt is want daar is hij opgerekt en dat scheurt als de weekmakers naar 10 jaar uit de leidingen zijn.

    Scheur zat bij mij aan de onderkant, verder zag de kunststof leiding er als nieuw uit, heb 5 cm van het einde van de leiding gezaagd en daar een rubberen slang over geschoven en vast gezet met slangklemmen....zit al 5 jaar zonder problemen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    fons bedankt alvast voor je antwoord..... heb al in de gaten dat ik het hele slangen systeem maar is beter nog onder de loep moet gaan nemen.. hoop dat ik morgen tijd krijg en zal dan op m'n gemak alles nalopen... laat zeker nog van me horen...

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Niet te wild doen, sommige pvc slangetjes van audi komen bij croky vandaan en zijn erg bros, ook al div vervangen omdat ik ze los wilde halen of aan de kant ging leggen, maar heb dat pvc gewoon liggen dus dat scheelt.
    Als je het niet hebt ben je de sigaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    bedankt voor de tip... zla voorzichtig te werk gaan...
    gister heel de dag geen tik meer gehad... en heel even dacht ik euforisch het is opgelost.... maar helaas vanmorgen leek het wel of ik naast een voetgangerslantaarnpaal stond haha.. vandaag ma werk maar weer kijken
    Laatst gewijzigd door edjeh; 18-10-21 om 10:14.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Ed,

    het tikkende geluid zoals je dat beschrijft had ik vorig jaar. Werd veroorzaakt door een relais dat voor ondersteuning zorg draagt van de bekrachtiging van remdruk. Zou met name ondersteuning moeten bieden in bergachtige gebieden als er langdurig geremd moet worden. En dan vooral bedacht voor auto's met automaat. Vandaar dat je niet direct een verandering opmerkte bij verwijdering. Mijn garage heeft het relais vervangen door een gebruikt exemplaar uit een Mercedes in zijn voorraad, waarna het euvel inmiddels al weer een jaar achterwege is gebleven.

    Groetjes Dirk

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    dirk bedankt voor je antwoord.... ik heb zelf een nieuwe relais gekocht maar dat heeft het niet verholpen... dus ermoedelijk ligt de oorzaak bij dat gene dat hij aanstuurt. grappige is dat ik er maar niet achter kan komen wat het is.... maar aangezien ik een vaccuum storing heb.. ook op remsysteem zou dit best verband met elkaar kunnen hebben

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onbekend relais tikt, 2.0 ALT

    Even een update...

    allereerst iedereen bedankt voor het meedenken en de handige tips..

    ik heb diverse slangen en twee terugslag klepjes vervangen waarvan er 1 zeker stuk was want bij het er in blazen ging de lucht twee kanten op.. en dat is niet goed..

    Sinds gister is het relais stil gebleven... dus afkloppen hopelijk blijft het zo..

    in elk geval bedankt allemaal..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •