Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vastvriezen van portierraam

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Vastvriezen van portierraam

    Deze vraag is met name bedoeld voor mede cabriorijders. Heb zelf een A4 cabrio uit 2004. Zoals jullie weten, zakken de portierramen een halve centimeter bij het openen van het portier. Bij nachtvorst vriezen mijn ramen vast waardoor zij niet kunnen zakken. Als ik vorst verwacht plaats ik soms een cover over de auto, waardoor het euvel zich niet voordoet. Maar ja, soms zijn er van die onverwachte momenten.
    Wordt dit herkend en heeft iemand een eenvoudige oplossing?
    In verband met werkzaamheden had ik de cabrio onlangs losgekoppeld van de accu, nadat ik de portieren geopend had. Hierdoor bleven de ramen gedurende de werkzaamheden ondanks sluiting portieren, een half centimeter naar beneden. Nu vermoed ik dat de zekering van de portierbediening buiten bereik zit, anders zou dit bij vorstdagen een tijdelijke oplossing zijn, mits makkelijk bereikbaar.
    wie weet een praktische oplossing?

    Groetjes Dirk

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Rubbers insmeren met rubberstick of erg dun met zuurvrije vaseline, dan vriest er niets vast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Randen van de ruiten insmeren met vaseline. Beetje dik, zodat het ook achterblijft in de rubbers rondom.
    Uit ervaring, ik had ook een A4 cabrio uit 2004, nu een A5 cabrio.
    Als ze toch vastzitten ruitontdooier in de randen spuiten en even laten intrekken.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Deur rubbers van gewone auto's kunnen ook goed vast zitten, is spuit ze vaak in met een siliconen of een dry wax en dan uit wrijven. Minimaal last met vorst en ze zijn mooi waterafstotend.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Bedankt voor de tips. Mijn ervaring met ruitontdooier was dat het toch nog vrij lang ging duren voordat het ingewerkt was. Zal eens ruimhartig met vaseline in de weer gaan.

    Groetjes Dirk


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Niet te royaal, anders zit het overschot met instappen aan je handen en kleren en je ramen worden smerig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    381
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Ik herken dit probleem maar al te goed @D5785irk....
    Ondanks goed invetten/smeren van alle rubbers zakt de ruit toch niet na nachtvorst.
    Ik krijg de deur wel makkelijk open, dus de ruit zit niet vastgevroren aan de rubbers! (je krijgt hem dan moelijker dicht omdat de ruit wat te hoog zit)
    Denk zelf dat ze of vastzitten aan de rubberen rand tussen deur en de ruit of ergens in de raamgeleiding wat dieper in de deur, anders kan ik het niet verklaren.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Vastvriezen van portierraam

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk Berichten
    Ik herken dit probleem maar al te goed @D5785irk....
    Ondanks goed invetten/smeren van alle rubbers zakt de ruit toch niet na nachtvorst.
    Ik krijg de deur wel makkelijk open, dus de ruit zit niet vastgevroren aan de rubbers! (je krijgt hem dan moelijker dicht omdat de ruit wat te hoog zit)
    Denk zelf dat ze of vastzitten aan de rubberen rand tussen deur en de ruit of ergens in de raamgeleiding wat dieper in de deur, anders kan ik het niet verklaren.
    Eric, ik heb dezelfde gedachten en ben dan ook bang dat enkel de rubbers ter hoogte van het raam niet zal werken. Weet niet of met wax spray aan binnenzijde van het portier ter hoogte van geleiding valt te komen.
    Groetjes Dirk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •