Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: OPGELOST! Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

    Ik ben intussen nog opzoek naar een oplossing, mocht ik de oorzaak vinden zet ik het hier neer en sta tot die tijd nog open voor suggesties.
    het volgende wat ik wil bekijken is het Variable valve timing.

    Verder viel me ook op dat als ik de oliedop met draaiende motor verwijder dat de auto niet reageert terwijl ik me bij meerdere auto's herinner dat de auto behoorlijk begint te haperen en vaak daarna afslaat. is dit bij deze motoren normaal?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

    Ik Heb dit probleem inmiddels opgelust, Dit Bleek de Variable Valve Timing (VVT) (Grote Dikke schijf naast de ketting aan het einde van de nokkenas) te zijn. Hierin zit een borgpin en gat voor als er nog geen oliedruk is, dit systeem werkte niet meer waardoor de inlaatnokkenas deels vrij kon bewegen tussen allle standen, zolang de oliedruk nog niet voldoende was. dit duurt dus zo'n 2 seconden. Als de oliedruk er eenmaal is werkt het onderdeel als behoren. ik heb m vervangen en het geluid is weg. als je dit zelf niet kan is het niet noodzakelijk, wel irritant.

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

    De nokkenas versteller dus zoals een paar keer gepost
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •