Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: OPGELOST! Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard OPGELOST! Kort ratelend geluid (2sec) direct na koude start onder kleppendeksel, ketting is vervangen 2.0 ALT motor

    Dag mede Audi liefhebbers,

    Sinds een tijdje Ratelt mijn Audi A4 B6 bij het koud starten.

    Ik ben zelf monteur maar heb wat tips of ervaringen nodig om in de goede richting te komen.
    De distributieketting en riem heb ik als eerste vervangen even als de spanners maar nou is het probleem er gewoon nog steeds. er is niks verandert.
    als ik op internet kijk zie ik overal dat de ketting vervangen moet worden en dat zei mijn werkgever ook maar dat heeft niet geholpen. ook die situatie kwam ik in de reacties tegen maar heb hier tot nu toe nog geen duidelijk antwoord op gevonden.
    De auto loopt verder op elk toerengebied super en krijgt ook de juiste olie die in top conditie is.

    De brug op het werk mag ik regelmatig gebruiken maar ik wil liever niet van alles vervangen zonder resultaat dus ik hoop dat iemand me in de goede richting kan sturen.

    Vandaag heb ik iemand anders laten starten en het geluid komt duidelijk onder de kleppendeksel vandaan, aan de achterkant. hier bevind zich de ketting en spanner en de nokkenas versteller.

    Ik heb 2 theorieën: of er is daar bovenin toch nog iets mis of er komt niet snel genoeg olie bovenin waarvan ik heb gehoord dat dit bij deze motoren ook nog wel eens wil omdat de zeef verstopt zit.

    Mijn vragen:

    - Heeft iemand dit ook meegemaakt
    - werkt deze spanner op oliedruk en zou het kunnen dat die druk er niet op tijd is?
    - Kan de nokkenas versteller ook kort ratelen na het starten?