Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

  1. #21
    Moreno1234's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Hoi Allen,

    Even een update. Ik heb nu ook een andere comfort module geplaatst. Geen enkel resultaat. Alles blijft hetzelfde. Alleen gaat nu het raam wat telkens als je de deur opend een stukje naar beneden gaat( wat bij deze cabrio zo werkte )nu niet meer terug omhoog gaat. Ik heb ook de bedrading tussen de deur en de auto gecontroleerd. En zelfs losgekoppeld om te kijken of er iets weer gaat werken in de auto zelf. Alle massa's naar de CM en PCM gecontroleerd en zelfs met een losse massa draad geprobeerd een extra verbinding te maken. Geen resultaat. Bij mij houd het nu op. Ik zet hem in de verkoop. Ik dank iedereen die heeft willen me denken en voor al jullie adviezen en goede raad. Hier mag een slotje op.

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moreno1234 Bekijk Berichten
    Hoi Allen,

    Even een update. Ik heb nu ook een andere comfort module geplaatst. Geen enkel resultaat. Alles blijft hetzelfde. Alleen gaat nu het raam wat telkens als je de deur opend een stukje naar beneden gaat( wat bij deze cabrio zo werkte )nu niet meer terug omhoog gaat. Ik heb ook de bedrading tussen de deur en de auto gecontroleerd. En zelfs losgekoppeld om te kijken of er iets weer gaat werken in de auto zelf. Alle massa's naar de CM en PCM gecontroleerd en zelfs met een losse massa draad geprobeerd een extra verbinding te maken. Geen resultaat. Bij mij houd het nu op. Ik zet hem in de verkoop. Ik dank iedereen die heeft willen me denken en voor al jullie adviezen en goede raad. Hier mag een slotje op.
    Comfort module is dezelfde code en letter?

    Wil je eens meten wat je voltage is als je in de auto zit en het contact aan zet, welke accu spanning heb je?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    Moreno1234's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Beste Rol-Co, Hij is inmiddels ingeruild. De letters van de comfort module waren exact dezelfde als de originele. Op de letter en cijver nauwkeurig. Ik heb destijds de spanning gemeten en deze was 12,5 volt met contact aan, zowel op de CM als de PCM en was hoger met lopende motor. Pin me er niet op vast, rond de 13,5 volt. Ik heb ook de module van het dak nog los gemaakt, helemaal droog. Alle modules die ik heb gezien waren droog, ook van binnen zonder oxidatie. Ik heb ook nog met een massa draad getest op modules, zonder resultaat. Omdat ik geen garage heb en alles buiten moest doen of onder een carport waarbij de portieren net open konden en de keuring op 9-11-2022 verliep is hij ingeruild. Uiteraard heb ik het garage bedrijf die hem heeft overgenomen ingelicht over deze problematiek en hij is als defect / schade auto verkocht voor een kleine prijs. Het bedrijf dat hem over nam wilde wel een gokje wagen. Dus hij is op een eerlijke wijze van eigenaar verwisseld. Maandag word hij opgehaald en word mijn vervangende auto gebracht. Ik betreur het ook dat ik niet heb kunnen melden wat nu echt het probleem was. Bedrading heb ik visueel en door middel van beweging geprobeerd te controleren en door te meten met een MM voor zover mogelijk. Deurstekkers zijn los geweest. Dak module is los geweest. Binnenverlichting waar LED in zat heb ik los gekoppeld. Koplampen zijn losgekoppeld geweest. En de klok. En toen was het moment dat ik moest keuren. En dus ook kiezen. Ik moest een auto waarmee ik kon rijden omdat dit steeds meer een issue werd. De dagwaarde op MP van deze auto was schrikbarend laag. Dus ik heb een bedrijf gevonden die de inruil moeiteloos wilde uitvoeren. Omdat de auto geen knipperverlichting/ruitenwissers meer had durfde ik er niet mee te rijden. Daarbij was de keuring verlopen en mag hij volgensmij officieel niet meer de weg op of er moet een keuringsbestemming zijn. Anders is er een probleem met de dekking. Daarnaast vind ik rijden zonder richting aanwijzer en ruitenwisserwerking onverantwoord. Dus bij deze, helaas. Ik hoop dat mensen die hier ooit tegen aan lopen wellicht deze stappen die ik heb gemaakt mee kunnen nemen in hun zoektocht en wil allen hier nogmaals danken voor inzet en meedenken. Met vriendelijke groet, Louis

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Echt heel t bericht incl reacties aandachtig gelezen, waarbij mijn hoop met de zin steeg.. helaas een anti climax, ik heb echt exact dezelfde problemen, ik zoek ng ff verder! Wel goed om te horen dat de fout dus eigenlijk niet in de modules zit. Bevestiging van waar ik ook op uitkwam!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Heb de ellende bij de mijne gevonden! Probeer de kabelboom rechts en links voor onder t dashboard is open te halen... de splices van mijn canbusdraden waren haast compleet weggerot!


  6. #26

    Standaard Re: Na loskoppelen accu storingen in dashboard en comfortmodule

    Dat zal de nodige ellende opleveren idd..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •