Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    BIj de reguliere B6 zit de toegang tot de tank onder de achterbank. Echter is dit bij de cabrio blijkbaar niet het geval kwam ik achter. Aangezien ik last heb van een benzine geur rechts achter bij een volle tank, vermoed ik dat ergens een rubber oid kapot is.

    Hoe kom ik bij de tank / vlotter bij een cabrio?

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nldls Bekijk Berichten
    BIj de reguliere B6 zit de toegang tot de tank onder de achterbank. Echter is dit bij de cabrio blijkbaar niet het geval kwam ik achter. Aangezien ik last heb van een benzine geur rechts achter bij een volle tank, vermoed ik dat ergens een rubber oid kapot is.

    Hoe kom ik bij de tank / vlotter bij een cabrio?
    Bereik je volgens mij via de pomp middels de toegangsplaat onder de laadruimte in de kofferbak

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Die benzine lucht heeft dacht ik met wat anders te maken, dat is de tank ontluchting die via een klep en koolstof filter afgezogen moet worden, N80 dacht ik zo uit mijn hoofd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Bereik je volgens mij via de pomp middels de toegangsplaat onder de laadruimte in de kofferbak
    Hele kofferbak leegmaken en dan onder de bekleding te vinden? Ga ik daar eens zoeken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Die benzine lucht heeft dacht ik met wat anders te maken, dat is de tank ontluchting die via een klep en koolstof filter afgezogen moet worden, N80 dacht ik zo uit mijn hoofd.
    Als ik zo snel op N80 zoek, kom ik op de klep in de motorruimte uit? De geur komt met uitsluitend volle tank, van rechts achter (bij de tank klep). Zeker niet uit of rond de motor. Iets van ontluchting klinkt aannemelijk. Las ook veel over de rubber van de pomp of een rubber in de buurt van de pomp die poreus geworden is en met druk van een volle tank een heel klein beetje benzine of benzine damp lekt.
    Zodra de tank 1/8e leeg is, is de geur ook weg en komt pas weer terug met een volle tank.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Ja klopt, en als die kapot is krijg je vaak een motorstoring lampje, maar hoort wel bij het hele systeem.

    Vapors from the fuel tank are collected in the carbon canister. The N80 valve is used to regulate the flow of fuel vapors that are drawn into the intake manifold from the carbon canister. The N80 valve is operated by the ECU and is controlled by a duty cycle. The duty cycle will vary depending on engine temperature, oxygen sensor signal, load and speed. When the engine is off, a check valve stops the flow of vapors from entering the engine. This keeps the fuel vapors from entering the intake manifold and causing a rich mixture on restart.

    If power to the N80 valve is interrupted or cut off completely when the engine is running, vacuum from the engine will open the check valve to allow tank ventilation.



    edit:
    controleer even op de vlotter unit voor breuken, donkere lijntjes zoals dit, komt regelmatig voor.

    B4A52FFC-61D5-449C-A1AB-D3215D988356.jpg
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 11-12-22 om 20:49.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Net even onder de klep gekeken. De geur was heel makkelijk te vinden, er lag benzine bovenop de dop. Niet heel veel maar wellicht iets van 10 cc oid. Met wat keukenpapier weggehaald.
    Zie foto van na het weghalen van de (meeste) benzine. Nu in de gaten houden of het ook zo blijft, of dat het bij de volgende keer tanken weer gebeurt en of het dan ook weer wegtrekt. Lijkt toch op een lekke dop gevoelsmatig. Heb gister middag getankt en zie nu de benzine liggen. Als de tank leger raakt zakt dit wellicht weer terug de tank in (of het meeste).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Benzine verdampt vrij snel dus zal ergens een scheurtje in zitten als er een plasje lag.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Is die dop los te bestellen? Wellicht beter om gewoon een nieuwe te halen dan

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Dat witte is je vlotter en sensor voor je benzine meter, de zwarte ring is alleen bevestiging. En dan zit er nog een seal/pakking tussen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Ik schat zo in dat de pakking en vlotter vervangen zullen moeten worden in dat geval.. Geen idee wat daar de kosten van zijn. Maar eens naar kijken. Ik las ook dat het vaak de pakking was, maar gezien de hoeveelheid benzine lijkt me dat onwaarschijnlijk. Klinkt logischer dat de vlotter zelf is gaan barsten ergens.

    Kan hem er een keer uithalen, schoonmaken en water bovenop de deksel gooien. Kijken waar het naar beneden komt druppelen

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Brandstoftank cabrio - waar zit de toegang

    Het is een pomp, vlotter eenheid in 1 denk ik, al had ik niet alle gegevens van je auto natuurlijk. Maar 75-125,- ben je wel kwijt.

    https://www.ebay.de/itm/194931762701...id=20036013870
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •