Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Inhoudende motor 2.0 ALT

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Inhoudende motor 2.0 ALT

    Hallo,

    Ik heb een vraag betreft mijn motorblok. Gisteren bij het optrekken vernam ik dat de motor nogal schokkerig optrok. bij stilstaan koppelling ingetrapt en gaspedaal behoorlijk intrappen gaat de rpm niet verder dan 3000. Bij het uitlezenen het verwijderen van de dtc's blijft het volgende staan ''16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1''. Ik heb eerder dit jaar de lambda senor al vervangen voor een nieuwe Hella sensor en ging verder goed. iemand enig idee wat hier aan de hand is?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Waarom twijfel je? De code zegt het.

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16514.html
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Ik tijfel er aan omdat het een nieuwe sensor is en omdat de connector wat losjes zat bij de aansluiting. Male connector heeft een afgebroken lip. Ik snap er op dit moment niets van. Ik heb een aantal dingen vervangen: Bougies, bobines, Kleppendekselpakking, vaccum slangen en oliepeilstokhouder. nog steeds schokt de motor nadat hij de 70 graden voorbij is. Bij een koude motor is er niks aan de hand en loopt de motor goed. Bij opstart hoorde je wat ploffen weg komen bij de motor maar dat is nu ook weg.

  4. #4

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Met koude motor wordt de lambda nog niet gebruikt volgens mij, pas zodra je richting bedrijfstemperatuur gaat probeert-ie wat met die sensor. Zou 'm toch nog maar een keer vervangen, eventueel voor een originele...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Ik had em eerst vervangen voor een Hella sensor. Gewoon weer terug naar bosch?


  6. #6

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Geen idee wat er origineel in zit/zat, maar doorgaans idd Bosch, zou ik zo gokken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Ik heb de O2 sensor vervangen voor een bosch. Het terughouden is weg en laat een laatste foutmelding achter;

    17536 -Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 -- 001 -- System too Lean- MIL ON. Dit schijnt best vaak voor te komen en kan meerdere oorzaken hebben. Kort geleden heb ik de vacuum slangen al vervangen. Hoe kan ik dit probleem opsporen?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Da's vast een goeie eerste vooruitgang!

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17536.html

    Heb je al deze stappen al doorlopen?

    Fuel trim multi. niet in orde: check de LMM
    • check en controleer het onderdeelnummer zodat je zeker weet dat er de goede in zit
    • lees de waarden voor additieve en multiplicatieve trim in [Module-01] [Meetwaardeblokken-08], [Groep 032]
    • als veld 2 (multi) duidelijk boven de 10% is, dan zou de Luchtmassameter wel eens de schuldige kunnen zijn van deze fout
    • maak een log van plankgas acceleratie (1000-5000 rpm) in de twee versnelling van de waarden van de LMM (Module-01, Meetwaardeblokken-08, Groep 002 veld 4 of Groep 003 veld 2).
    • Op zeeniveau zal de piekwaarde van de LMM (in gram per seconde) ongeveer 80% zijn van het aantal pk's van de auto. Als die piekwaarde lager is dan 65% dan is het bijna zeker dat de LMM bezig is te overlijden
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Heb je die code wel gewist in 01 engine, na wissen gaat hij opnieuw de fueltrim instellen namelijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    De code P1128 komt steeds terug.Ik vind het maar vaag. Wat ik evan begrijp is dat de brandstof lucht menging te arm is. en dat er verschillende oorzaken kunnen zijn.

    In de afgellopen tijd is het volgende er aan gedaan: Vaccum slang 06B133751AT(vacuum pipe with suction jet pump) vervangen, O2 sensor vervangen (al 2 keer binnen 2 jaar tijd) en is de MAF sensor schoongemaakt. Ik kan wel meer gaan doen en vervangen maar ik rule liever mogelijkheden uit.

    Ik heb geprobeerd om de messureblocks uit te lezen met een Chinese VCDS (echt rommel). Hiermee kon ik alleen een procentage uitlezen van de O2 sensor en die geeft -4.1% aan. Helaas mag ik de waarden van de lucht massa meter niet aflezen.

    Wat kan ik doen?

  12. #11
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Uitlezen bij iemand anders die een originele heeft.

    Je kan ook lucht lekkage hebben na je luchtmassameter.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Hex-V2 kabel? Al heb je dat misschien nog niet nodig met een b6 en is een kkl al voldoende.
    Maar met eerste kan het zeker.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Hoe kan ik zonder rook testen of er ergens een vacuum lek is? Het lijkt mij geen O2 sensor aangezien die dus kort geleden vervangen is. Ook geen brandstof probleem aangezien de motor niet stottert.
    Laatst gewijzigd door rob0244; 28-06-23 om 23:56.

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Inhoudende motor 2.0 ALT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob0244 Bekijk Berichten
    Hoe kan ik zonder rook testen of er ergens een vacuum lek is? Het lijkt mij geen O2 sensor aangezien die dus kort geleden vervangen is. Ook geen brandstof probleem aangezien de motor niet stottert.
    Flinke aanname
    Als je lmm niet goed de hoeveelheid lucht meet krijg je ook niet de goede verhouding.

    Vacuum lekkage kan je ook vinden met een bus remmenreiniger, tijdens het lopen op verdachte plekken een pufje geven en als de motor anders gaat lopen/reageert heb je een lekje daar. Niet met hele hete motor doen en niet op de uitlaat spuiten, het is natuurlijk wel brandbaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •