Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Temperatuurnaald dashboard werkt af en toe wel, meestal niet. 3 verschillende sensoren en live data geeft wel gewoon normale temperaturen aan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Temperatuurnaald dashboard werkt af en toe wel, meestal niet. 3 verschillende sensoren en live data geeft wel gewoon normale temperaturen aan

    Hallo iedereen, hopelijk weet iemand hier raad want ik snap er niet veel meer van.

    Mijn temperatuurmeter werkt vaker niet dan wel.
    - dit is niet te voorspellen.
    - als hij niet werkt lijkt het ook niet met opnieuw starten terug te komen.
    - wanneer hij wel werkt staat hij keurig op 90 graden.
    - ik denk dat hij 20% van de tijd werkt, ik ben iig altijd aangenaam verrast wanneer hij wat aangeeft

    Wat ik al gedaan heb:
    - 3 verschillende sensoren geprobeerd. de originele, 1 van de sloop en 1 van partspoint.
    - Met de auto aan de stekker geeft de auto ook gewoon de normale temperatuur weer.
    - gegoogled maar niks wijzer geworden.
    - koelvloeistof is goed op pijl en kachel wordt goed warm.


    hopelijk via deze weg wel, alvast bedankt!

    Edit:

    - De naald komt ook nooit, ook niet met lange afstanden ineens omhoog. Ook valt hij onder het rijden niet ineens weg.
    wel kan het zijn dat hij na opnieuw starten ineens wel of ineens niet meer werkt.

    Ik heb ook vaak problemen met O2 sensor 1 en 2, met daarbij ook open loop sysfail. ik ben bang dat dit ermee te maken heeft. beide sensoren zijn nieuw.
    Laatst gewijzigd door RPBG; 04-04-23 om 19:34. Reden: Toevoeging

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuurnaald dashboard werkt af en toe wel, meestal niet. 3 verschillende sensoren en live data geeft wel gewoon normale temperaturen aan

    Dan zit het in de bedrading of het instrumentenpaneel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Temperatuurnaald dashboard werkt af en toe wel, meestal niet. 3 verschillende sensoren en live data geeft wel gewoon normale temperaturen aan

    Dank voor de reactie. Is dit met VCDS op te sporen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •