Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Hoi allemaal,

    Ik zal me even kort voorstellen. Heb sinds afgelopen zomer een heerlijke a4 b6 cabrio gekocht en het begon mij steeds meer op te vallen dat er een benzinelucht rondhing.
    Eerst kwam ik erachter dat er bij het luchtfilter wat slangen vrij los zaten dus deze goed vastgezet en dat leek wat te helpen maar toen begon hij benzine te lekken uit een slang die uitkomt vlak voor het rechter achterwiel.
    Deze slang komt uit het koolfilter (zover was ik al) maar ik heb geen idee waarom en waar die benzine dan vandaan zou moeten komen.
    Kan iemand mij vertellen hoe deze benzine (behoorlijke hoeveelheden) hier komen en hoe ik dit op kan lossen? Even zoeken op het forum heeft mij wel een aantal posts getoond met dezelfde problemen maar niet met een oplossing.

    Alvast bedankt!
    Willem

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Benzinepomp en brandstof filter zitten meestal achter, koolstof filter meestal in de motor ruimte.

    https://www.ilcats.ru/audi/?function...=2&language=en
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Ja, dat klopt en er gaat een slang vanaf mijn koolfilter in de wielkast rechtsvoor richting de wielkast rechtsachter en daar komt benzine uit. En ik vraag me dus af hoe dat kan.
    Het lijkt mij dat deze alleen lucht of damp zou moeten vervoeren (omdat het onderdeel van het vacuüm systeem is volgens mij) en geen benzine.
    Hoe komt die dan toch daar?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Is die slang niet gewoon de overloop vanuit de vulmond? Dit betekent dat je vuldop niet goed afsluit, er is geknoeid bij het tanken of je tank onder druk staat en het door de ontluchting in de dop eruit gooit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Ik heb het eens in de gaten gehouden en het lijkt erop dat er nogal wat lucht in de tank blijft zitten. Na een stukje rijden de tankdop eraf en dat sist hij behoorlijk wat lucht weg.
    Is dat dan dus de tankdop die niet goed ontlucht? Of zit daar nog een ander systeem achter waar ik moet zoeken?

  7. #7
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Deze (nog) eens goed doorlezen: 't lijkt mij of je koolstoffilter zelf, of de magneetklep.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit losse slang rechter achterwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WulmvE Bekijk Berichten
    Is dat dan dus de tankdop die niet goed ontlucht?
    Nee, de dop heeft zelf geen ontluchting, anders zou er immers benzinedamp rechtstreeks in de buitenlucht kunnen komen. Het systeem is juist bedacht om dit te voorkomen. (Leiding 2 in het Hella schema van Fons).

    Ik weet ook niet wat dan wel de oorzaak is, weet wel dat er problemen kunnen ontstaan als je doorgaat met tanken na de eerste keer dat de pomp afslaat. Dan zit de tank en vulpijp te vol waardoor bij het wegrijden en in bochten er vloeibare benzine in het koolfilter terecht kan komen waardoor dit verstopt en onbruikbaar raakt. Het filter kan alleen benzine uit damp opvangen. Dus altijd stoppen met tanken zodra het vulpistool de eerste keer afslaat.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 07-04-23 om 14:43.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •