Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Elektrisch circuit koelsysteem 2.4 V6 (BDV)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Elektrisch circuit koelsysteem 2.4 V6 (BDV)

    Dag allen,

    Ik heb een vraag:

    Ik heb onlangs een Audi A4 cabrio 2002 2.4 V6 (motortype BDV) aangeschaft. Had al een A4 avant uit 2014 (1.8 tfsi) dus een mooie aanvulling.

    Een mooie wagen, rijdt prima, echter draait de koelvin, ook bij koude motor, op volle toeren.

    Mijn vermoeden was de koelvloeistoftemp sensor die de geest begeven had, echter toen ik deze inspecteerde viel het me op dat er geen stekker was aangesloten op deze sensor. Betreft de sensor naast de aftapplug, aan de onderzijde van de radiateur.

    Na verder onderzoek kwam ik er achter dat de stekker vanaf de koelvin (in het midden tussen de twee vinnen) naar vermoedelijk de regelunit van het koelsysteem is afgeknipt, bovenaan, vlak voor de regelunit.

    Ik probeer er nu achter te komen hoe dit in elkaar gezeten heeft, maar op internet wordt ik weinig wijzer.
    De audi dealer kom ik ook nog niet echt veel verder mee.

    Heeft iemand hier een schema of is er bekend waar de stekker van de koelvloeistof temp sensor vandaan hoort te komen?

    Alvast bedankt (-:

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.046
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Elektrisch circuit koelsysteem 2.4 V6 (BDV)

    Als ik zo even snel zoek naar je ECM (motor besturing), maar ik krijg niet het schema boven water. Kijk eens of daar een losse draad zit, 1 zijde zal ieder geval aan massa zitten binnen de kabelboom. @Rol-Co zal t wel weten?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 15-05-23 om 17:31.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.252
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Elektrisch circuit koelsysteem 2.4 V6 (BDV)

    Waarschijnlijk dit gehad waardoor ze de kabels maar afgeknipt hebben.



    Zelf nog niet veel mee gedaan, wel met die stekker geprobeerd of ik iets handmatig kon maken voor binnen aan te zetten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •