Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Afstellen Bi-xenon koplampen na installatie retrofitlab upgrade

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Leeftijd
    26
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Afstellen Bi-xenon koplampen na installatie retrofitlab upgrade

    Goedenavond forummers,

    Ik heb over de afgelopen twee dagen heel wat moeite moeten doen om mijn oude (orginele valeo S4) projectoren te vervangen door een upgradekit van Retrofitlab.
    Vanwege slechte instructies kostte mij dit meer tijd dan ik had gewild.

    Afin, vandaag eindelijk de koplampen terug kunnen monteren en gewacht tot de zon onderging voor het resultaat.
    En nu blijkt dat mijn lichtbeeld compleet verkeerd staat. De lampen schijnen grofweg 2 meter voor mijn bumper...

    Nu heb ik al het eea gelezen op het forum over automatische lichthoogte verstelling etc maar er is mij nog steeds iets onduidelijk.
    Ik heb namelijk geprobeerd de koplampen te verstellen aan de hand van de plastic inbussen die bovenop de koplampen zitten.
    Dit haalt echter niets uit. Zouden de koplampen niet uit zichzelf de hoogte weer moeten compenseren als ze automatische hoogte verstelling hebben?

    En natuurlijk ook de vraag hoe ik dit nu kan verhelpen. Ik verwacht dat dit een tripje naar de garage wordt namelijk...

    Hoor graag van jullie!

  2. #2

    Standaard Re: Afstellen Bi-xenon koplampen na installatie retrofitlab upgrade

    Normaal is de kit van retrofitlab best oke, maar ik kan me vaag herinneren dat ik bij mij ook pasringen moest plaatsen aan een kant van de lens bracket, omdat-ie ook volledig verkeerd leek te schijnen.

    Hoogteinstelling wordt inderdaad gereset naar het ingeleerde niveau. Dat kan je met VCDS (Lite) en een OBD kabel in leerstand zetten, daarna met de inbussen op hoogte en breedte stellen, en dan opslaan. Garages kunnen dit, maar jij zelf of iemand in je regio met VCDS ook.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •