Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cabrio niet regenbestendig

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Cabrio niet regenbestendig

    Beste

    Heeft iemand een super middeltje om mijn oude stoffen dak terug waterbestendig te maken van mijn cabrio aub ?

    Ik heb het al een paar keer ingespoten met een spray maar het werkt voor geen meter, water blijft erdoor sijpelen en ik zie niet echt "de druppeltjes" op mijn dak afglijden ...

    Dank voor jullie tips

    Mvg

  2. #2
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Als je het goed wilt doen, dan moet je eerst zorgen dat je dak helemaal schoon is. Groene vlekken haal je het beste weg met een sopje biotex. Daarna de rest van je dak goed schoonmaken en zorgen dat alle zeepresten eruit zijn. Vaak natmaken, droogmaken, natmaken, droogmaken, ... totdat echt alle zeepresten er ook uit zijn (anders hecht de coating niet). Daarna inspuiten met een middel als Gtechniq Smart Fabric (of een vergelijkbaar product). Daarna de auto een tijd laten drogen.

    Tenzij je het binnen kan doen in een redelijk verwarmde ruimte (circa 20 graden), is dit niet de tijd om dit te doen. Het drogen van je dak duurt erg lang en de meeste producten van deze producten moeten minstens 12-24 uur drogen en het liefst ook bij "kamertemperatuur". Deze video laat het hele proces wel aardig zien. Meer een klusje voor de zomermaanden als je het mij vraagt: https://www.youtube.com/watch?v=QuiFUy9IKjU

    PS: Dit soort producten maakt de stof meer waterafstotend, maar een dak dat lek is blijft gewoon lek. Het grootste voordeel is dat je na een korte bui de kap eerder droog hebt en dat je minder last van schimmel in je dag krijgt. Sommige producten beweren dat ze anti-bacterieel zijn, maar geen idee in hoeverre dat klopt.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Thanks voor uw reactie bugboy, probleem is echter dat mijn wagen constant buiten en stil staat tot het mooier weer wordt en ik geen garage heb om zo'n klusje te doen. Ondertussen sijpelt het water inderdaad binnen en is het 1 en al schimmel en stank in de wagen aan het worden. Afgelopen zondag had het eens niet geregend en was het dak eigenlijk volledig droog getrokken na mijn bestrijking met water-afstotend middel. Heeft echter niet veel geholpen, want alles was weer nat in mijn onderdak na de regen gisteren... Wat een miserie toch. Een nieuw dak plaatsen is ook snel 2000 € en in België weet ik niet echt waar ik naartoe zou kunnen rijden regio Brussel aan een "democratische" prijs ... Moest er iemand een goede ervaring hebben gehad aan een redelijke prijs, graag info aub. Thanks !!
    Laatst gewijzigd door ratteken; 23-01-24 om 22:15.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.135
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Kijk ook of je ruitje niet los laat, al veel gezien dat de achterruit gewoon los zit op de hoek.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Bijzonder, nooit zo erg gehad dat de druppels eraan hingen, welk bouwjaar heb jij? Met de TT uit 2000 heb ik dit ook niet gehad.
    Wel eens wat druppels bij de portieren of als het heel lang heel nat is dat alles toch wel wat klam wordt.
    Nu bij de A3 als het heel lang nat is wat water bij het reservewiel, maar dat nog niet opgelost.
    Jouw dak sluit overal wel goed aan?
    Nothing sounds like a Cobra in a tunnel.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Ik geloof niet dat de regen door het dak heengaat, dus dwars door de stof heen.
    De lekkage moet echt ergens anders zitten, langs de randen van het dak (rubber afdichting goed controleren), langs de achterruit zoals @Rol-Co al zei, afwateringskanalen verstopt.
    Dit soort zaken is bijna altijd de oorzaak en niet het dak zelf.
    Heb zelf net na de aanschaf van onze A4 B7 ook wat last van lekkage gehad en dit bleek 2 oorzaken: afwatering verstopt en niet goed sluitende rubberafdichting onder de klep waar de kap in "verdwijnt" wanneer je hem opent. (zie foto)
    Mocht het wel de stof van het dak zijn, dan is er maar 1 oplossing: vervanging van het dak.

    25-1-2024 10-47-39.jpg
    Laatst gewijzigd door EricW; 25-01-24 om 09:49.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Mijn A4 is van 2003. Dak is nog origineel denk ik. Mijn ruit komt inderdaad ook los, maar het is vochtig bovenaan en het drupt aan de 2 zijkanten ter hoogte van de zijruitjes links en rechts ...

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk Berichten
    Ik geloof niet dat de regen door het dak heengaat, dus dwars door de stof heen.
    De lekkage moet echt ergens anders zitten, langs de randen van het dak (rubber afdichting goed controleren), langs de achterruit zoals @Rol-Co al zei, afwateringskanalen verstopt.
    Dit soort zaken is bijna altijd de oorzaak en niet het dak zelf.
    Heb zelf net na de aanschaf van onze A4 B7 ook wat last van lekkage gehad en dit bleek 2 oorzaken: afwatering verstopt en niet goed sluitende rubberafdichting onder de klep waar de kap in "verdwijnt" wanneer je hem opent. (zie foto)
    Mocht het wel de stof van het dak zijn, dan is er maar 1 oplossing: vervanging van het dak.

    25-1-2024 10-47-39.jpg
    Gezien mijn ruit ook los komt, is vervanging misschien een goede oplossing ... Echter vind ik niet echt iets in de buurt van Brussel.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabrio niet regenbestendig

    Aiiii, dat is dan inderdaad niet zo mooi.
    Ken zeker geen bedrijf in de buurt van Brussel, wel één in Nederland (Cabriocare Naarden) waar ik goede ervaring mee had. Maar er zijn er uiteraard meer.
    Wellicht het overwegen van reisje waard, want hier wordt je cabrio ook niet beter van...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •