Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Diverse "probleempjes" 2.5TDI

  1. #1

    Standaard Diverse "probleempjes" 2.5TDI

    Heren,

    Heb een aantal "probleempjes" met mijn A4 2.5tdi. Zijn waarschijnlijk punten die te verwachten zijn bij 185.000km. Gelukkig de nokkenassen NOG niet.

    - Sinds een paar maanden schokt de auto als ik in zijn 1 optrek. Lijkt net of de koppeling klappert. Zat zelf te denken aan gebroken veren in de drukgroep, maar misschien heeft iemand dit ook gehad?
    - Was vorige week op wintersport en de auto startte daar beroerd. Dit heb ik thuis ook al een paar keer gehad, maar is echt met kou een probleem. Laat de auto dan al meerdere keren voorgloeien, maar lijkt net of hij begint te lopen op 3 cilinders en dat dan de andere cilinders erbij komen. Als ik stort komen er ook grote pluimen zwarte rook uit de uitlaat. Zullen waarschijnlijk de gloeibougies zijn.

    Kan iemand mij vertellen of mijn idee over de problemen goed is en wat het kost om dit alles te laten vervangen?

    Ik hoor het graag.
    Gr,
    Ronald

  2. #2
    audimechanic
    Guest

    Standaard Re: Diverse "probleempjes" 2.5TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonaldTD
    Heren,

    Heb een aantal "probleempjes" met mijn A4 2.5tdi. Zijn waarschijnlijk punten die te verwachten zijn bij 185.000km. Gelukkig de nokkenassen NOG niet.

    - Sinds een paar maanden schokt de auto als ik in zijn 1 optrek. Lijkt net of de koppeling klappert. Zat zelf te denken aan gebroken veren in de drukgroep, maar misschien heeft iemand dit ook gehad?
    - Was vorige week op wintersport en de auto startte daar beroerd. Dit heb ik thuis ook al een paar keer gehad, maar is echt met kou een probleem. Laat de auto dan al meerdere keren voorgloeien, maar lijkt net of hij begint te lopen op 3 cilinders en dat dan de andere cilinders erbij komen. Als ik stort komen er ook grote pluimen zwarte rook uit de uitlaat. Zullen waarschijnlijk de gloeibougies zijn.

    Kan iemand mij vertellen of mijn idee over de problemen goed is en wat het kost om dit alles te laten vervangen?

    Ik hoor het graag.
    Gr,
    Ronald
    Schokken kan veel zijn, eventueel het dubbelmassa vliegwiel (als een 2.5 tdi dat heeft)

    Wat betreft het gloeien, gloeibougies kunnen doorgemeten worden. Volgens mij gaat je gloeilampje knipperen bij een defecte Gloeibougie. Lijkt me geen brandstofprobleem (wat ook wel voorkomt) want hij rookt wanneer de auto aanslaat.

  3. #3
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    schokken kan drukgroep zijn, trilt de auto ook?

    Wat betreft het roken, idd verstuivers e.d. laten checken en laat ook even naar je carterontluchting kijken, neemt je auto ook (extra) olie?
    "Life in the fast lane"

  4. #4
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem_Dokkum
    schokken kan drukgroep zijn, trilt de auto ook?

    Wat betreft het roken, idd verstuivers e.d. laten checken en laat ook even naar je carterontluchting kijken, neemt je auto ook (extra) olie?
    Schokken lijkt me eerder in de koppelingsplaat zitten dan de Drukgroep. Als er een vinger afgebroken is hoor je dat overgens direct.

    Of een Tangentiaalveer gebroken in de koppeling, of je vliegwiel.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik heb ook nog even rondgekeken en het schijnt? dat er ook problemen kunnen zijn met het 2massa vliegwiel? Het lijkt mij dat er meer mensen dit weleens ter hand hebben gehad.

    Het gaat mij erom hoe snel ik het moet laten repareren? Ga over een paar weken naar NL en wil graag weten of ik het anders voor die tijd al wat moet gaan doen met dit probleem.


  6. #6
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonaldTD
    Bedankt voor de reacties. Ik heb ook nog even rondgekeken en het schijnt? dat er ook problemen kunnen zijn met het 2massa vliegwiel? Het lijkt mij dat er meer mensen dit weleens ter hand hebben gehad.

    Het gaat mij erom hoe snel ik het moet laten repareren? Ga over een paar weken naar NL en wil graag weten of ik het anders voor die tijd al wat moet gaan doen met dit probleem.
    opzich is het niet heel erg, als je heel voorzichig rijd kan het wel. We kunnen natuurlijk ook niet inschatten hoe erg het is. Natuurlijk, hoe sneller hoe beter maarja.

    Reken er wel op dat dit een hele dikke put is, de bak moet erachterweg, nieuwe koppeling (aanrader!) en dan een nieuw vliegwiel.

    Ik zou allereerst een diagnose laten stellen bij 2 of 3 garage bedrijven, en daarna een aantal offerte's laten doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •