Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 8,5 en 9,5x19 op 2002 A4 avant quattro?

  1. #1

    Standaard 8,5 en 9,5x19 op 2002 A4 avant quattro?

    Ik heb een vraag:

    Mag ik op mijn audi A4 avant quattro uit 07-2002 velgen met verschillende breedten plaatsen: 8,5x19 op de vooras en 9,5x19 op de achteras(215-35-19 banden voor, en 225-35-19 achter)?

    Kan dit icm het quattro systeem?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    zoek even op google naar bandenmaat berekenen en reken dan uit of de bandomtrek voor en achter gelijk is
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3

    Standaard

    Zit een verschil van 7mm in:
    215-35 doet: 633mm
    225-35 doet: 640mm

    7mm verschil dus. Is dit van belang mbt het quattro systeem, of kan het nog?
    Kun je mij evt ook uitleggen waarom er volgens sommigen geen verschil mag zitten tussen de voor en achtervelgen?

  4. #4

    Standaard

    omdat je je diff. dan naar de klote helpt en het waarschijnlijk ook niet beter rijdt dan voor en achter dezelfde maat...

    weet niet of 7 mm. kwaad kan maar zou het zelf nooit doen
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5

    Standaard

    ik vind 215 en 225 banden wel aan de erg smalle kant als je die om 8,5 en dan helemaal 9,5j velgen gaat zetten. je krijgt dan echt zo'n beeld dat het lijkt alsof de velgen breder zijn dan het loopvlak van de band, een beetje de "duitse stijl"

    ikzelf heb 8,5jx19 sportecs met 235-35-19 en die zitten al echt recht erop. overigens denk ik dat dit ook de max breedte is(of je moet met spacers gaan werken) want deze vallen echt nog maar net in de wielkasten


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •