Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: zwalkende quattro na uitlijnen

  1. #21
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag, sorry, gisteren naar de dealer geweest en na een proefrit van de werkplaatschef concludeerde deze wat ik ook vond: deze set winterbanden voldoen niet.

    Oplossing: De banden zijn verwisseld van Semperit naar Continental en met load index van 92 naar 96. Ik heb er nu geen last meer van.
    Fijn opgelost door de dealer
    Dus....

  2. #22
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Dat van een 4wd lastiger is om uit te lijnen begrijp ik niet aangezien juist dit onderstel mooi uit te lijnen is . De achteras is te verstellen en hierdoor juist goed te zetten wat bij de 2wd niet mogelijk is . De 2wd is star en allen wanneer de totaalsporing goed is kun je de achteras in ieder geval recht zetten. Een auto die uitgelijnd is en alles is "groen"op de kast wil niet zeggen dat deze meteen goed stuurt. Dit wil alleen zeggen dat alles binnen de toleranties staat, echter daar zit ook een behoorlijk merkbare verstelmoge;ijkheid in.

    Jos.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Goodyear UG winterbanden zijn erg goed maar hebben inderdaad een soort "vertraagd" stuur-effect. Je stuurt in, de auto reageert aanvankelijk wat traag en meteen daarna zet ie door. Net of je eerst zachtjes aan het stuur draait en meteen daarna wat sneller.
    Komt idd. door zachtere wangen maar ook door de constructie. Vroeger hadden de meeste winterbanden dit. Ik heb in 1999 Dunlop Winterbanden gehad die het heel erg deden.

    De eerste banden die ik later had, en die dit niet deden, waren destijds oa. de eerste Michelin Alpin en later de Bridgestone Blizzak LM25. Dit is alweer wat jaartjes terug.

    Ik vind zo'n "secundair stuureffect" niet prettig. Sterker nog, ik heb daar een hekel aan en heb daardoor voor de Dunlop Wintersport 3D gekozen deze keer.
    das mooi dan, heb ik de verkeerde banden gekocht.....

  4. #24
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.518
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Je kunt misschien terug gaan Pino. Zeggen dat je auto aanvoelt als een dronken tor. Misschien valt er wat te regelen. Heeft de bandenboer je die banden aangeraden of was het je eigen keuze. In het eerste geval kun je je beklagen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •